zelf groente hap maken

Hoi,

Mijn zoontje is a.s. vrijdag 6mnd. Ik maak nu al zelf groentehapjes, maar dat is dan wortel en aardappel of bijv. bloemkool en aardappel.
Wanneer ze 6mnd zijn mogen ze ook vlees en kip. Maar welk soort vlees mogen ze en hoe maak je dat klaar en fijn?
Kan iemand mij helpen?
 
Tartaar is heel makkelijk om bakken en toe te voegen aan een groentehapje. Ik doe een half tartaartje per keer, de rest in de vriezer.
Kipfilet in hele kleine stukjes snijden en bakken gaat ook prima, dat doe je er dan gewoon bij voor je de staafmixer er doorheen haalt.
 
Er is van de Albert Hein een heel leuk boek. Opperdepop heet het.

wat leuk dat je de hapjes zelf maakt, en dan genieten van die gezichten die je kindje trekt. Mijn Sven is nu 12 weken en o... ik kan niet wachten tot die 4 maanden voorbij zijn... wil ook zo graag weer meer aanbieden.

wat mogen ze al hebben:

Wortel
Bloemkool
Broccoli
Pompoen
Courgette
Doperwten
Sperziebonen
Avocado
Tomaat
Bietjes
Venkel
Witlof

Eet smakelijk!
 
Vlees wordt meestal wat later ge"introduceerd, want ze moeten eerst wennen aan de groenten. Maar kip is een soort wat lichtverteerbaar is. De rest zou ik even laten staan en het varkensvlees pas echt na een jaar aanbieden (hierin zitten stoffen die niet goed zijn voor je kleinte, aangezien het alleseters zijn)
 
Terug
Bovenaan