Zelf groentehapje maken; hoe bewaren?


Hallo mede-moeders, vraagje:
ik ga zelf weer de groentehapjes voor mijn dochtertje (20 weken) maken. Bij de oudste (bijna 3) deed ik dat ook en vroor alles in in aparte bakjes.
Dat is me nu te omslachtig in verband met plaatsgebrek in de diepvries; Blijft over diepvrieszakjes, maar misschien heeft iemand nog een andere tip hoe ik het eten het handigst kan bewaren.
Groeten, Claudia.
 
Hoi Claudia,

De allereerste hapjes van mijn dochter deed ik in ijsblokjesbakjes; als die zijn ingevroren kun je ze in zakjes overhevelen. Misschien kun je daar iets mee?

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Ik heb ooit geprobeerd om groente gepureerd in een ijsblokzakje te vriemelen en kan je dit niet aanraden! Het is een vreselijk gedoe wat eindigt in een giga knoeiboel!

Ik doe idd alles eerst in een bakje voor ijsblokjes en wanneer dit bevroren is haal ik de blokjes eruit en die die los in een zakje. Zo kan je ook nog eens uitstekend doseren. Het is een werkje van niks en reuze praktisch!

groet,
Jinny
 

Hoi,

Ik gebruikte altijd de lege potjes van Olvarit of andere soorten. Ideaal!!
Je hebt gelijk de goede hoeveelheid. Dus erg praktisch. Als ik hapjes had gemaakt deed ik ze in de potjes, deksel erop, en de vriezer in.
Echt superhandig!!

Groetjes Marmar
 

Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties.
Ben vanavond op pad geweest om van die ijsblokjesdingen te halen en kwam toen bij de Xenos uit; daar hadden ze hele kleine plastic minimini voorraaddoosjes, geschikt voor diepvriesgebruik en magnetron. Ideaal!!!
En ook nog  spotgoedkoop: 4 voor 1,29!
Dus misschien is dat ook nog wel een tip voor aderen!
Groeten, Claudia.
 
Terug
Bovenaan