zelf groentehapje maken

Hallo,

Mijn zoontje is nu acht maanden oud en ik wil eigenlijk beginnen met zelf groentehapjes te maken. Alleen vind ik het consulatiebureau vrij onduidelijk over welke groentes ze nu wel en niet mogen hebben, en hoe je een dergelijk hapje zelf klaarmaakt (verhouding e.d.). Heeft iemand tips voor mij?
 
Kijk eens op www.keukenkikker.nl
Daar staan alle antwoorden op jouw vragen en nog veel meer tips, hoef ik ze niet meer voor je op te schrijven!
 
Hoi Bianca,

Ik maak het eten voor mijn zoontje van 9 maanden altijd zelf klaar. Zo rond die tijd mogen ze groente als wortels, brocoli, bloemkool, spercieboontjes en af en toe spinazie en paksoi. Ze zullen vast meer mogen maar dit zijn de groente die ik geef. Qua vlees geef ik alleen nog maar kipfilet of kalkoekfilet. En verder witte macaroni, witte rijst of aardappel.
De verhoudingen zijn bij mij ongeveer 2/3e groente en 1/3e rijst/macaroni/aardappel. En dan een paar stukjes fijngemaakte kip erdoor heen. Ik maak altijd gelijk voor ongeveer 3 weken klaar. Ik kook alles tegelijk en maak dan dievrieszakjes klaar met van alles wat. Dat gaat de vriezer in met op elk zakje een sticker waarop staat wat er in het zakje zit.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het is voor mij ook af en toe zoeken maar hier doet mijn zoontje van 9 maanden het heel goed op.
Succes!
Esther
 
Terug
Bovenaan