zelf groentehapje maken

ik maak meestal zelf groente hapje voor onze zoon(nu bijna 7 maanden)nu mag hij meer hebben dan worteltjes en boontjes bloemkool enzo maar ik vraag me af of ik wat uit een pot mag nemen zoals dadelijk erwten en bruine bonen ofzo .ik maak nu alles vers maar ik zie me niet echt erwten wellen die eten we namelijk zo niet echt.of zal het beter zijn om dan toch maar de potje van evt nutricia te nemen.op cb zeiden ze wel dat ik uit vriesvak kon nemen dat is ook vers alleen niet die met evt saus.en zoals spinazie uit vriesvak.wie maakt ook zelf eten en hoe doen jullie dat?

groetjes peggy
 
Hoi Peggy,

Ik zit me ook af te vragen of ik Lotte erwten uit pot mag geven. gepureerd wel te verstaan. In die potten zit suiker en zout toegevoegd, maar als je de erwten eerst goed wast?!
Ik weet het dus ook even niet meer wat te doen. We kunnen natuurlijk wel diepvrieserwten kopen, maar dan moet je diepvries nog wel een leeg plaatsje hebben .

Groetjes Suzanne
 
hi

je kan inderdaad erwten uit de vriezer nemen, maar ik heb ook wel is uit een potje gegeven, heb ze eerst goed afgespoeld in een vergiet, dus dat kan je ook met bruine bonen doen. Trouwens in sommige potjes (bledina dacht ik) zit ook iets van zout, dus zolang je niet elke dag ingeblikt groente geeft moet het geen probleem zijn lijkt mij.
Spinazie zou ik nog niet geven, tenzij het vers is, je mag het namelijk niet opwarmen ivm nitriet.

s6
lia
 
Hallo,

Onze dochter van 10 maanden eet vrijwel met de pot mee.

Ze vindt t.n.t. alles lekker en ze smikkelt lekker haar bordje leeg!!
Wij maken de hapjes allemaal zelf, als er iets overblijft gaat het de vriezer in.
Als wij dan een keer iets eten, wat zij nog niet mag hebben, dan hebben we een hapje achter de hand.
Dit hebben we vrijwel vanaf het begin gedaan!!

Succes ermee
 
Terug
Bovenaan