zelf groenteprak maken hoeveel gram bij bijna 8 maanden??

A

Anoniem

Guest
hi iedereen

ik maak regelmatig zelf een prakkie van groente aardappels en vlees maar hoeveel moet/mag een baby van bijna 8 maanden hebben want in potje zit 200 gram en dat krijgt hij wel op maar als ik het zelf maak pak ik meestal rond de 140 gram heeft hij dan ook genoeg aan denk hij moppert niet erna
maar is dit een beetje een goede hoeveelheid??

groetjes angela

Hoi Angela,

Ik maak ook zelf de warme hap voor Daan, als ik potjes in de vriezer doe dan zet ik ze even op de weegschaal zodat ik weet hoeveel erin zit (doe er dan 200 gram in), maar dit gaat niet altijd op.
Ik laat Daan altijd gewoon eten totdat hij aangeeft genoeg gehad te hebben.
Dus als je kindje niet moppert na de maaltijd dan heeft hij waarschijnlijk genoeg gehad. Geeft je nog een toetje nadien?

Liefs Saskia

Hoi,

Ieder kindje eet wat hij/zij opkan. Net als wij volwassenen.
De fabrieken hebben de potjes   bedacht en  hebben er ook een bepaald gewicht aangegeven.

Ik maak bijna altijd te veel klaar, het ligt er maar net aan hoeveel ze eet.
Kent ze de groenten, is ze moe, gebeurt er veel om haar heen? Allemaal dingen waarom ik geen idee heb hoeveel ze zal gaan eten.

Tot de leeftijd van 1 jaar is het bijvoeding. Het woord zet het al, eten naast de melk voedingen.
Blijf goed kijken en luisteren naar je kindje. Hij geeft zelf goed aan wanneer hij te veel of te weinig heeft gehad. Als je daar op blijft vertrouwen gaat het echt goed!

succes met het eten!

groetjes,
Ikky

Mijn zoontje is ruim 8 maanden.
Ik maak porties van 150-175 gram.
Dit gaat soms op en vaak niet...
Daarna bied ik vaak nog wat yoghurt aan, dit vind hij erg lekker.

Terug
Bovenaan