zelf hapjes maken

Hoi,

Ons zoontje is bijna 5 mnd en krijgt sinds kort groente en fruithapjes. Groot succes, het vliegt erin en je ziet hem genieten van het echte eten.

Nu ik weet dat het aanslaat wil ik ook zelf hapjes gaan maken, zodat die niet teveel went aan alleen maar potjes voeding.

Groente lijkt me nog al logisch. Koken, pureren tot het glad is en klaar ben je. Maar hoe doen jullie dat met fruit??? Gewoon koud en dan de staafmixer erop of ook eerst even koken (appels en peren zijn in elk geval erg goed kookbaar, banaan zie ik zo nog wel door de mixer glijden tot een prutje).
En verdunnen jullie eventueel nog met een beetje melk????

Alvast bedankt.
Nijn
 
Hoi Nijn,

Fruit schillen in kleine stukjes en dan fijn pureren met de staafmixer.
Gaat prima met alle soorten fruit. (banaan, appel, peer, kiwi enz.)
Je kunt het gewoon koud geven, maar zou het voor dat je het geeft iets op kunnen warmen in de magnetron.
Nergens mee verdunnen!

Succes, groetjes Marloes
 
gaat goed hoor. appel en peer kook ik wel eventjes, maar dat hoeft volgens mij zelfs niet. helemaal niet een rijpe peer. En banaan gewoon door de mixer. Heerlijk, smaakt ook lekkerder dan een potje.

groente maak ik ook zelf, aardappel erdoor klaar.
 
Hoi,
Mijn zoontje krijgt (7 maanden) ook al groenten, aardappelen en vlees. Ik doe meestal een hele voorraad tegelijk koken, bijvoorbeeld: aardappel, broccoli en worteltjes. Dit alles in een grote mixkom, staafmixer erop en uitverdelen in kleine porties en in de diepvries. Laatst heb ik kipfilet gekookt, macaroni en sperzieboontjes erbij. Maar dit vond hij niet zo lekker. Nu meng ik dat weer met een potje Olvarit bruine bonen met tomaat en rijst. Dat vind hij heerlijk.
 
Terug
Bovenaan