zelf hartje luisteren!

Hoi meiden!

Ik ben nu 7w 5d zwanger van mijn 2e kindje en heb van mijn vriend een doppler gekregen! nu willen we zoooo graag gaan luisteren! alleen weten we niet of dat wel zo verstandig is hij wil wachten totdat we bij de VK zijn geweest. We weten nl niet of het hartje al te horen is en waar we deze kunnen vinden. HIj ziet het al voor zich dat we dadelijk niets horen en ik helemaal in de stress schiet omdat ik dan bang ben dat er is niet goed is. Maar ondertussen kan ik niet wachten om het te horen. Ik pas 13 maart mijn 1e afspraak bij de VK, en wil eigenlijk niet wachten....

dus iemand tips °?? waar we het hartje kunnen horen? en of de kans groot is dat we nog niks horen omdat het nog zo vroeg is? heeft iemand zelf ook zo ´n doppler???

groetjes jessica

Hoi Jessica,

Ik denk dat je het zelf een beetje moet bekijken. Je weet dan denk ik ook nog wel van de vorige zwangerschap dat het moeilijk blijft in de eerste weken om het hartje te kunnen "vinden". De kans dat het je meteen lukt is natuurlijk nog niet echt groot. Je zou  er natuurlijk ook een sport van kunnen maken stel dat het je lukt dan heb je gescoord en anders moet je het later nog eens proberen. Ik zou als ik kou was niet meteen in de stress schieten als je het toch wilt proberen en het niet lukt.

Succes. We horen het wel wanneer je het hebt geprobeerd.

Claudia

Je kunt het pas met ongeveer 12 weken horen met een doppler. Dit omdat het kindje in de weken ervoor nog te diep achter het schaambot zit. Ik zou dus inderdaad even wachten tot jet het hartje bij de vk hebt gehoord en dan eens zelf proberen. Let wel dat het hartje van de baby veel sneller klopt (treintje) dan je eigen hart wat ongeveer op dezelfde plaats te horen is.

Groetjes,
Nelly.

ik denk niet dat nu al wat hoort lijkt me nog een beetje vroeg
ik zou er alleen maar zenuwachtig van worden als het me
niet zou lukken het hartje te vinden krijg het benauwd als
het bij de verloskundige niet zo snel lukt
wat wij wel hebben gedaan bij mijn tweede zwangerschap
is met een kokertje van de toiletrol proberen maar dan
moet je al wel eindje op weg zijn je man moet dan het kokertje
op je biuk zetten en met een oor op het andere eind luisteren
en het kokertje dan niet meer met de handen aanraken
het is even zoeken maar het  kan wel

groetjes
Bianca mv Lorenzo

hallo jessica

ook ik heb van men vriend als verassing een dopler gehad  
aleen ik probeer het ook elke keer maar ben nog te vroeg om het hartje te horen ik ben nu 9 weken zwanger
en op de doos stond ook vanaf 11 weken !!
dus dnek dat we nog ff geduld moeten hebben

geniet van je zwangerschap

liefs

Wat een leuke verrassing van je vriend!
Ik ben toevallig vandaag bij de temijnecho geweest en daar vertelden ze dat je voor de 12 weken geen hartje mag luisteren bij de echo, omdat de energiestralen die je met dat apparaat naar de kleine stuurt niet goed zijn voor zijn kleine lichaampje. Nu weet ik natuurlijk niet of dat dezelfde energiestralen zijn als bij zo'n apparaaat thuis, maar ik zou het dus voor de zekerheid nog even uitstellen met proberen of je het hartje kunt horen. Sowieso is het inderdaad lastig zo vroeg in de zwangerschap omdat het kindje nog niet boven het schaambod uitkomt.

Veel plezier ermee (voor over een tijdje)!

goede morgen

gisteravond toch weer even de dopler uit de kast gepakt ( heel eigenwijs )
en toch maar weer ff kijken of we al wat hoorde !!
en JAAAAA we hoorden duidelik een hartje van de baby eerst twijfelden we nog
maar aangezien dit onze 2de is en we er wel ervaring mee hebben ..
klonk net weer als een treintje geweldig

dus iedereen met een dopler heel veel plezier en succes ermee

groetjes sharon
 9 week en 3 dagen

Terug
Bovenaan