Zelf in slaap vallen (3 maanden)

<p>Hi allemaal, Maxx slaapt nu sinds een tweetal weken snachts meestal van 8 tot half 7 door (of 9 tot 6 oid), dit kan ook gezien zijn erg goede groei en tevredenheid (zei CB ook). Overdag en qua inslapen is het een ander verhaal ?. ondanks het regelmatig of iig soms wakker in bed leggen en zelf laten slapen toen hij jonger was, is hij dit nu niet meer gewend. Hij ligt nog in zijn wieg en heeft na een aantal minuten huilen nog een schommeltje nodig en dan is ie vertrokken. Zonder is het echt gebrul, paar keer al half uur geprobeerd en dan is ie helemaal overstuur. Met pink valt ie vaak ook in slaap, fiepjes pakt hij niet en ondanks aan handjes sabbelen zijn duim nog niet ontdekt. rond de 2 maanden liet ik hem in slaap huilen, dat duurde echt hooguit 5 minuten. Dat lukt tegenwoordig nog maar heel af en toe. Ik denk zelf door gewenning van het wiebelen en ook omdat het soms moeilijk in te schatten is wanneer hij naar bed moet. Soms laat hij dit duidelijk zien, soms ook absoluut niet. Wat kunnen we het beste doen? Wiebelen en hopen dat het een fase is? In ledikant leggen en doorbijten? Speen zoeken die hij wel pakt? Andere ideeen? ☺️</p>
 
Hi
Ze zijn nog te jong om ergens gewend aan te raken en huilen dus niet tot jij ze gaat wiegen. Het is iets heel natuurlijks want in je buik hebben ze natuurlijk ook lekker geschommeld dus voelt dit vertrouwd. Ik denk dat hij nu moeilijker in slaap komt omdat hij nu meer om zich heen kan zien en steeds meer bij de wereld is. En daardoor sneller geprikkeld is etc. Heb je de kamer wel donker ?
Mijn baby sliep tot 4 maanden ook niet zonder wiegen. Kon hem zelfs ook bijna niet wegleggen en heeft hij dus 4 maanden op schoot overdag geslapen.
 
 
Als je moeite hebt met het herkennen van slaapsignalen kun je ook letten op wakkertijden. Je kunt online verschillende documenten vinden over slaap en wakkertijden. Ik vond de dutjesgids (die is gratis) van Snuggles and Dreams heel fijn.  
 
[quote quote=10310867]Hi
Ze zijn nog te jong om ergens gewend aan te raken en huilen dus niet tot jij ze gaat wiegen. Het is iets heel natuurlijks want in je buik hebben ze natuurlijk ook lekker geschommeld dus voelt dit vertrouwd. Ik denk dat hij nu moeilijker in slaap komt omdat hij nu meer om zich heen kan zien en steeds meer bij de wereld is. En daardoor sneller geprikkeld is etc. Heb je de kamer wel donker ?
Mijn baby sliep tot 4 maanden ook niet zonder wiegen. Kon hem zelfs ook bijna niet wegleggen en heeft hij dus 4 maanden op schoot overdag geslapen.
[/quote]
Hi, Dankje voor je reactie. Als ik stukken op internet lees, dan zou hij met drie maanden al moeten doorslapen en ook zelf in slaap moeten komen. Dus die druk leg ik dan ook op mezelf/ons. Terwijl ik al heel tevreden mag zijn dat hij meestal van 8/9 tot 5.30/6.30 trekt. En dat ben ik ook zeker. Hij heeft ons snachts ook niet nodig in die zin, alleen overdag dus heel erg. Ik merk dat na een paar min huilen hij nu dus niet meer zelf in slaapt valt, voorheen soms nog wel. Wat hadden we dan anders kunnen doen? Dus idd probeer ik het nu een beetje los te laten. Hij heeft na dat huilen gewoon iets van troost nodig en dan valt hij meteen weg. Snachts lukt het hem wel zelf...
 
[quote quote=10310882]Als je moeite hebt met het herkennen van slaapsignalen kun je ook letten op wakkertijden. Je kunt online verschillende documenten vinden over slaap en wakkertijden. Ik vond de dutjesgids (die is gratis) van Snuggles and Dreams heel fijn.[/quote]
Dank voor de tip, zal die gids eens opzoeken! Soms doet hij het wel heel duidelijk hoor, zoals gapen of in oogjes wrijven. En soms ook helemaal niet duidelijk. En soms dan leg ik hem bij het eerste gaapje erin en blijkt dat ook te vroeg.
 
Terug
Bovenaan