Zelf inseminatie

<p>Hi, deze cyclus willen mijn vriend en ik, naast gemeenschap, ook aan zelf inseminatie doen. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn. Heeft er iemand tips? Zijn er vrouwen zwanger geworden via zelf inseminatie? Ik hoor het graag! :) </p>

Zelf geen ervaring mee, wel een interessant onderwerp! mag ik vragen waarom jullie ervoor kiezen om ook zelfinseminatie te gaan doen?

Ja hoor! Mijn vriend houdt er niet van om 'onder druk' te moeten presteren. Ik weet ook niet precies wanneer mijn ovulatie is en we willen echt 1,5 week ongeveer om de dag doen zodat we niet mijn vruchtbare periode mislopen. (heb al eens ovulatietesten gebruikt, maar die geven ook niet echte duidelijkheid) Daarom willen we gemeenschap afwisselen met zelf inseminatie. De druk van het 'moeten' gaat er op deze manier een beetje van af.  

Ik heb twee vriendinnen die heel erg succesvol waren met zelf inseminatie. De ene de eerste keer zwanger en de andere de tweede keer! Het lijkt erop dat de zaadcelletjes sneller op de goeie plek zitten ofzo? Kan natuurlijk ook toeval zijn.... In dat geval excuses voor eventuele valse hoop.
Heb het zelf ook overwogen vanwege de snelheid, maar was niet nodig :)
Mijn tip is, blijf 15-20 minuutjes met je billen op een kussen liggen, overigens ook bij "normale" gemeenschap. Succes, ik hoop dat je snel zwanger bent! 

Wat fijn om succesverhalen te horen!
Ohja, dat is ook zeker een reden dat we ook zelf inseminatie willen proberen: de helft van het zaad loopt er al direct uit! Dat lijkt me ook niet handig. Met een spuit kun je alles inderdaad beter er in 'spuiten' :p 

Ja idd interessant onderwerp. Laatst een artikel over een lesbisch koppel gelezen, daarin stond dat je ipv een dure inseminatie kit je ook gewoon wat losse striele spuitjes en losse urine bekertjes kunt kopen. Per inseminatie moet je wel nieuwe producten gebruiken, blijkbaar. Is een goeie oplossing toch! 

Je moet inderdaad bij elke inseminatie nieuwe spuiten gebruiken. Nieuwe containers is niet nodig (wel grondig schoonmaken). Ik heb een setje besteld met 4 spuiten (dus 4 pogingen). Ik ben momenteel bezig met ovulatietesten. Nog geen positieve test gehad maar die verwacht ik 'ergens' deze week. Ben heel benieuwd! 

Terug
Bovenaan