Zelf inseminatie

<p>hoi! <br /><br /></p><p>wij denken eraan om binnenkort te gaan proberen een kleintje te maken. Door vaginisme zal het bij ons niet op de natuurlijke manier lukken. We willen gaan proberen met zelf inseminatie en hier uiteraard ook al een hoop research heen gedaan. <br />Zijn er hier mensen met ervaring met zelf inseminatie, praktische tips en verwachtingen? <br /><br /></p><p>doeg!</p>
 
Wij hebben bij de derde IUI de avond ervoor ook zelfinseminatie gedaan en die poging was raak. Dit is mijn tweede zwangerschap en voor de eerste hebben we het een aantal maanden geprobeerd voor we in de medische molen waren. Maar toen speelde een probleem bij mijn man veel meer, waardoor er weinig sperma was om te insemineren. Daardoor was het balletje gaan rollen. Dat was dus om duidelijke redenen minder succesvol. 
De belangrijkste misser die wij de eerste twee keer maakten was dat we direct na de zaadlozing het sperma op wilden zuigen en insemineren. Dan is het nog wat elastischer en lastiger op te zuigen. Je kan het beter een minuut of 10 even warm houden in je handen (of je decollete als het past haha!). Dan wordt het wat meer vloeibaar en is het veel makkelijker op te zuigen. 
Ik vond zelf het dunne slangetje dat je op de pipet zet wel fijn werken en het was ook wel fijn dat je het daarmee wat dichter bij de baarmoedermond in kan brengen. Maar dat effect is niet bewezen ofzo. Was gevoelsmatig.
 
Mijn zus is lesbisch en heeft door middel van een bekende donor ook zelf inseminatie gedaan. Ze heeft 1 miskraam gehad. Maar nu 2 gezonde dochters. Dus gewoon doen waar je je goed bij voelt. En vooral je piek goed in de gaten houden.
 
Door een operatie die ik begin dit jaar heb gehad was het voor mij en mijn vriend onmogelijk om te vrijen. Omdat we toen al 1,5jr bezig waren voor een kindje en de eerste onderzoeken zouden krijgen voor het traject in het ziekenhuis wilden we geen tijd verliezen. Dus hebben we gekozen voor zelf-inseminatie. Je moet idd zoals Lewis aangeeft niet meteen het sperma willen opspuiten. En maak het een beetje romantisch haha, want erg intiem vond ik het zelf niet haha. 
Ik had er een soort canule op (dun slangetje), deze vond ik zelf het fijnst. Je had ook een hardere canule die je erop kan doen, maar die vond ik toch wat scherp. 
Helaas heeft het ons niet geholpen om zwanger te worden en volgen wij nu het IUI traject (wat uiteraard ook inseminatie is in feite). 
Heel veel succes! 
 
Ik ben nu zwanger doormiddel van zelf inseminatie thuis. Dus niet met tussenkomst van een arts ofzo. Dat deed ik met een kleine spuit. 2de poging zwanger. Deed niks bijzonders behalve mijn billen iets hoger leggen tijdens tot 5min erna. En direct na de zaadlozing insemineren. Ik lees namelijk dat sommige juiste wachten tot het dunner is maar dat deed ik niet. Dit deden wij om de dag in mijn vruchtbare periode. Succes
 
Terug
Bovenaan