<p>Ik ben toch eens benieuwd of er meerdere met mij zijn.</p><p>Ik ben 2 weken geleden bevallen van een gezonde dochter. Kort samengevat:</p><p>- de bevalling duurde vanaf vliezen breken 27uur</p><p>- in vruchtwater gepoept</p><p>- ruggeprik gehad met katheter</p><p>- 1,5uur moeten persen zonder persweeen</p><p>- met vacuümpomp </p><p>- knip en scheur </p><p>- bijna 2,5L bloed verloren </p><p> </p><p>kortom zeer heftige bevalling maar resultaat mag er zijn.</p><p>alleen kan ik sindsdien niet meer zelfstandig plassen, ik heb na de bevalling voor een paar dagen een vaste katheter mee gekregen, daarna moest deze eruit. Helaas kan ik op de dag van vandaag nog steeds niet zelfstandig plassen dus ik moet mezelf elke ‘plasbeurt’ katheteriseren. Dit is gemiddeld 7x per dag.</p><p>Zijn er meerdere met mij die dit hebben of hebben doorstaan? Hoelang duurde het voordat je zelfstandig op de wc normaal kon plassen? Ik moet dinsdag naar de uroloog, benieuwd wat die zegt maar ben er zo klaar mee. Ook kan ik nog steeds amper zitten, zo beurs daaronder en als ik al even zit heb ik daarna goed last van mn schaambot.</p><p>Iemand die dit herkent of heeft door gestaan en me kan ‘helpen’? </p><p>Wil zo graag normaal plassen weer...</p><p> </p>