zelf koken voor de kleine??

A

Anoniem

Guest
Goeiemiddag moeders,

Ik wil graag gaan proberen om zelf maaltijden te gaan maken voor zoonlief.maar hoe doen jullie dat?Bij onze dochter kochten we gewoon Olvarit potjes,maar ik wil nu eens kijken of Damian zelf gemaakt lekkerder vind.Als je aardappelen,groenten en vlees mag,maak je het aan met melk??k hoop dat jullie wat ervaring hiermee hebben.

groetjes Jeannet

Hallo,

Ik maak ook zelf hapjes voor mijn zoontje. Ik stop wat ingredienten in de pan, laat het 20 minuutjes koken en dan pureer ik het door elkaar en heb dan meestal in 1x zes of zeven hapjes gemaakt. De rest vries ik in zodat ik weer een tijdje vooruit kan. Favoriet bij ons  zijn de worteltjes, meestal maak ik die met rijst en kip. Ook doperwtjes met aardappel en tartaar vind hij erg lekker. Ik heb er nooit melk bijgedaan, maar ik doe wel een beetje kookvocht erbij om het lekker smeuig te maken. Succes ermee.

Groetjes,

Wendy

Dan zal ik toch nog maar weer een keertje reclame maken voor de albert heijn. Ze verkopen daar een kinderkookboek, "Opperdepop", met allemaal gerechten voor kinderen van 6 maanden tot 4 jaar. Floor is helemaal dol op deze gerechten. Ik kook meestal even een uurtje op zaterdagmiddag en dan vul ik de vriezer weer met allerlei groentehapjes, fruit en vleeshapjes. Floor krijgt soms een potje, maar ze vindt dit niet meer zo lekker als zelfgemaakt  
In het begin vond ze potjes lekkerder, mar nu is ze helemaal 'om', complimentje toch?
groetjes,
Ruth

ik geef hem vaak een stukje (ongeprakt en ongepureerd) eten om mee te knoeien en te oefen met zelf eten.
Ondertussen prak ik de rest fijn, soms met melk / water erbij, maar naarmate hij beter gaat kauwen doe ik dat steeds minder.

opperdepop is inderdaad errug leuk voor inspiratie!

Hallo,

Ik heb ook het boek 'Opperdepop'. Ik kijk dan voor een avondmaaltje voor Britt en de groente die zij eet die maak ik dan ook voor ons. Ik kook alles wel apart (zonder zout en kruiden). Ik maak vaak gebruik van de rijstkoker voor de magnetron. Daar doe ik dan de groente, aardappelen etc. in en dan doe ik er apart ham, kip of vis doorheen. Heel makkelijk.
Het komt weleens voor dat we een beetje laat zijn en dat ik dan Britt niet wil laten wachten, dan krijgt ze een potje. Dat vindt ze lang niet zo lekker, maar ze eet eigenlijk alles. Behalve appelstroop, daar trekt ze een heel smerig gezicht bij.

Groetjes,
Marie-José

ik maak ook vers,

op aanraden van icare heb ik diepvriesgroente. (50 cent per zak) ik heb een zak wortel/doperwt en een zak boontje, in totaal dus 3 groenten, deze meng ik met aardappel of rijst.

van vlees kies ik meestal kip,varkenssnitzel en soms een beetje gehakt.

ik koop kipblokjes deze zijn makkelijk te bereiden en te verdelen in porties.

ik maak nu nog iedere dag vers maar ga straks ook meer maken en invriezen. maar nu is voor mijn gevoel iedere dag vers lekkerder.

ik pureer alles en afhankelijk van de subsantie verdun ik met water, of rijstewater.

oja en 1x in de week maak ik een prakje met brocolie of bloemkool

Ik kook ook zelf, alleen de 2 dagen dat Ilyas naar de creche gaat , krijgt hij een potje.

Heb het opperdepop kookboek, goed voor de inspiratie. vVrder kun je een sop www.keukenkikker.nl kijken. daar staan ook veel lekkere recepten op.

Ilyas eet echt alles wat ik hem voorzet tot nu toe!

Trouwens, om het ene beetje smeuiger te maken, kun je inderdaad melk of kookvocht of gewoon een beetje water toevoegen.

groetjes,
Mienetje

Terug
Bovenaan