zelf koken

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,

mijn voornemen was om zelf veel te gaan koken voor Isis. Maar voornemens komen niet altijd uit, potjes vind Isis erg lekker, nu vooral met 8 maanden potjes, zoveel keuze, en ze lust het allemaal, van spaghetti Bolognaise tot pompoen met kalkoenfilet. Ongeveer twee keer per week kook ik zelf, ik kom nog niet veel verder dan aardappelen en groente, maar ze lust het wel! Fruit maak ik wel bijna altijd vers, en is ook lekkerder dan uit potje (en makkelijk te maken) Hoe is het met jullie kookkunsten? Hebben jullie nog een makkelijk receptje?
Wat Isis erg lekker vind is: gekookte aardappel, appel, witlof en geraspte kaas, kort koken even staafmixer er door en smullen maar. Wat ze niet lekker vond (en gelijk had ze) was courgette met rijst en tomaat (weinig smaak aan!)
x Esther

Hey Esther,

Hier van hetzelfde hoor!! Mijn meisje vind de potjes ook gewoon vééééél lekkerder!
En ik maak er niet zo een punt van, hier ook ongeveer 2x in de week zelf gemaakt.
Wat ik wél vind.. is dat zelfgemaakt voedzamer is, dan de potjes... ten minste het vult meer!!
Ze eet de bloemkool echt met smaak op! maar lang niet die hoeveelheden als uit een potje...

groetjes Debby mv B'Elanna

Mijn allerliefste ondankbare etertje vind Olvarit ook lekkerder dan wat mama zelf kookt. Maar ik kook meestal wel voor d'r, gewoon een portie of drie, vier en dan hup de vriezer in. Ik vond die 6-maanden potjes namelijk zo smakeloos, ben inmiddels wel ingehaald door de 8-maanden potjes die zowaar smaken naar wat er in zou moeten zitten.

Een heel leuk, makkelijk kookboek is opperdepop van de AH, staan echt supersimpele gerechten in en het Baby cook boek (is in het Nederlands al doet de titel anders vermoeden) is ook leuk.

Ik ben zelf wel een kookster, en vind het dus ook hartstikke leuk om voor d'r aan de gang te gaan. Anders zou ik er geloof ik niet zo'n punt van maken en gewoon lekker de Olvarit iedere avond opwarmen.

Groetjes, KT

Ik ben een heerlijk luie mama; hardstikke handig die potjes!
Het fruit doe ik sinds kort wel vers en idd; aan die potjes zit weinig smaak, al eet Chloë ze mét smaak op.
Groente gewoon uit een potje, omdat ik te lui ben om apart te koken; ik kook met vrij veel zout en dat mag zij dus nog niet eten.
Maar ik moet zeggen dat ik veel groente-potjes wél lekker vind. Bijv de worteltjes met rijst en kip of de courgette met tomaat. En ja, de bruine bonen blijft favoriet.
Zolang Chloë het lekker vind, is het voor mij goed genoeg!
Sil

Hier ook bijna elke dag een potje Olvarit. Ik gebruik ook vrij veel zout in het eten, dus als ze vers krijgt, kook ik apart.
Inderdaad, de bruine bonen en de wortjeltjes/kip/rijst zijn favoriet. En ook stoofpotje met rundvlees.
Had van de week zelf boontjes met kip en aardappel voor haar gekookt, maar ze vond het niet lekker... Ze at de helft van normaal. En d'r mondje ging echt niet vanzelf open. Toen daarna de fruithap (als toetje) tevoorschijn kwam, was het net een vogeltje: open dat bekje...  
En Debby, zou dat echt zo zijn dat zelfgekookt meer vult: hier pas ook zelfgekookte bloemkool (zo'n ding is toch veel te groot voor ons tweetjes, dus dat gaat dan in een moeite door). Ze vond het wel lekker, maar inderdaad, ze at niet zoveel als uit een potje.
De fruithap maak ik als ik niet werk meestal vers.

Wilmi

Ik heb mijn dochtertje nog nooit een potje gegeven. Neemt niet weg dat ik ook een luie mama ben , dus mijn meisje krijgt bijvoeding op de Rapley manier. Dat betekent dat ze gewoon vanaf het begin (we zijn met 6 maanden met bijvoeding gestart) met ons mee eet. Ik ga dus niet voor haar staan koken om het vervolgens door de blender te gooien...
Ze krijgt gewoon een stukje aardappel, of wat groente, of een stukje fruit etc. Heel makkelijk!

Groetjes,
Helena

hier zijn ook de potjes toch echt favoriet! als ik zelf iets kook eet hij het wel op, maar dat gaat niet van harte, en idd dat apart koken vind ik maar niets, dus zolang hij graag de potjes eet, doen we het zo, het fruit krijgt hij meetal wel vers, vind hij ook erg lekker

groetjes susanne

Nog een keer hoi!

Ik heb wel het idee dat het meer vult ja, dan de potjes. En ik ben ook een vervent kookster... maar ja het maakt mij niet uit... als ze de potjes lekkerder vindt.. het zij zo.
En het schijnt dat de potjes (qua voedingsstoffen) beter zijn dan zelf gemaakt ( voor degene die zich schuldig voelen ) dat had ik namelijk... ik voelde me echt schuldig in het begin.
Maar na wat heen en weer ge-google, ben ik tot de conclusie gekomen, dat de groente/aardappels/vlees die hun koken/gebruiken onder zeer goede omstandigheden worden gekookt/stoomd en dat alle voedingsstoffen beter bewaard worden daardoor.
'T is maar een weetje.....

Ohhh ja... en hier heb ik dus een nieuw smaakje geprobeerd vandaag!
Hier wordt in principe ook alleen olvarit gegeten... en vandaag als test (omdat ze pasta zo lekker vind) van nestlé... duo potje spagetti bolognese met ham en tomaat (wel zelf gemengd) man... man... man!!!!! zoooooo die was smullen!!!!

groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan