zelf leren eten, hoe en wanneer?

Hallo Dames

in hoeverre laten jullie de kleintjes zelf eten?

fruitstukjes en koekje en broodstukjes mag ze zelf pakken en eten, het bakje/bordje hou ik wel bij me

maar warm eten heb ik gister geprobeerd, dat was lachen

mara kreeg haar eigen lepel en met mijn lepel deed ik elke keer beetje macaroni met saus erop, dat plakt lekker aan elkaar
zij mocht het lepeltje vasthouden en ik begeleidde het naar haar mond, dat vond ze leuk, daarna op de ontdekkingstour, mama nadoen en ging goed, met handje van lepeltje afpakken en dan in de mond ging ook goed hihihi en met handje op lepeltje de afgevallen macaroni leggen ook
het was een bende maar wel lachen

ja leuk is dat als ze voor het eerst ontdekken en dat gezicht dan he...
demi eet zelf haar boterham op in smeer deze en vouw en dan dubbel en snij hem in twee stukken. dan krijgt ze eerst een stuk en als die op is de andere. broodje geef ik gewoon in zijn geheel aan haar.

banaan met de hand en het andere fruit snij ik in stukje en prik ik aan een vork en dan geef ik de vork aan haar en eet ze die zelf op, dan krijg ik hem weer terug van haar en prik ik er weer wat fruit op.

drinken uit een beker kan ze ook zelf. (haha als je de beker tenminste niet tot de nok toe vol doet)

avond eten hebben we nog niet geprobeerd. valt zo gemakkelijk van de lepel af ... haha en de honden eten dan alles op.

ben benieuwd hoe het bij jullie gaat. leuk topic.

aleiyah eet al heel lang zelfstandig.
niet altijd, ligt eraan of we nog weg moeten of niet hahaha

meestal is het gelijk baddertijd als ze klaar is hahaha

liefs, do

hoi dotjuh
hoe pak je dat aan?
met de handjes eten of met lepeltje?

mara mocht gisteren met de handjes eten, bruine bonen, stukjes gehakt en aardappel. nou ze at alle bonen op en de rest werd ernaast gelegd hahahaha

tis een lekkere ondeugd die meid van ons

Terug
Bovenaan