zelf lopen

A

Anoniem

Guest
Sinds een week loopt mijn dochter Julia kleine stukjes.
Ze kan best lang staan zonder dat ze iets vast houdt, maar gaat daarna wiebelen en snel zitten.
Ze loopt ook alleen maar naar mij (6 a 7 stappen) of naar de bank etc., zodat ze zich daar tegen aan kan laten vallen, heeft dan de grootste lol. Maar de kamer doorlopen doet ze niet, ja ze loopt de hele kamer door via haar wagentje of via de bank etc.

Mijn andere twee kinderen liepen allebei al met 12 maanden en liepen dan ook al direkt het hele huis door.

Lopen jullie kids al?
Ik weet dat je kindje eigenlijk tot zeker 18 maanden de tijd heeft om te gaan lopen, misschien zelfs nog wel wat langer....

Ben benieuwd hoe het bij jullie kids is.

Groetjes Renata.

Hoi Renata,
Onze Isabel loopt los sinds half december, toen was ze ruim 15 maanden. Inmiddels zijn we ruim een maand verder en ze vindt het lopen geweldig! Ze kruipt nog maar af en toe, alleen als ze wat moe begint te worden. Vooral buiten lopen vindt ze leuk en natuurlijk lekker rondstappen in de winkels (vooral als je veel uit de schappen kan pakken... hihi).
Hier wordt dus volop genoten van het rondstappen!
Gr Leonie

Hoi Renata,

Mijn zoon Herald verzet zelfstandig nog geen stap! Als je zijn handjes pakt wil hij ca. 10 pasjes doen en dan doet hij gewoon de beentjes naar voren, zodat hij weer in zitstand terecht komt.

Verder beweegt hij zich (razendsnel) voort in tijgersluipgang.

Wij maken ons geen zorgen hierover, de een is nou eenmaal sneller dan de ander.

Groetjes,
Rolanda

Hoi Renata,

onze zoon Lars (nu 15 mnd.) loopt inmiddels een maand of 2 los. Vorige week heeft hij zijn eerste echte schoentjes gekregen en sindsdien loopt hij als een kievit.
Van de week waren we in de plaatselijke boekwinkel en meneer vond het te lang duren. Dus ik hem uit de wagen gehaald; nou ik heb het geweten! Meneer al giechelend door de winkel rennen en mama erachter aan. Eén en al slapstick  En de andere klanten maar lachen... Ik geloof, dat we het tuigje binnenkort tevoorschijn kunnen halen. Ik heb al bijna medelijden met onze oppas: onze ondernemende meneer in de gaten moeten houden en ook nog aandacht hebben voor de andere kindjes  

Groetjes, Marijon

Ja echt heel verschillend wanneer de kindjes los gaan lopen he. Mijn zoon is nu ook al ruim 14,5 maand en ik denk dan ook wel eens; waarom loopt hij nog niet en veel andere kindjes van zijn leeftijd al wel. Tja..? Het komt vast vanzelf. En bij het CB zeiden ze inderdaad dat het niet erg is dat hij nog niet loopt, twee weken terug.
Hij stapt al wel tussen bank, tafel en aan handen en met zijn loopauto dus het zit er wel aan te komen. We merken het vanzelf wel als het zover is!!

sam is nu 14 maanden en loopt sinds een maandje nu.

Ikzelf liep met 10 maanden, mijn zusje ook en mijn vriend (volgens mijn schoonmoeder) net na zijn eerste verjaardag dus ik had het veel eerder verwacht.
Maar ineens op een dag stond ie bij de bank en loopt zo weg
Ik wist niet wat ik zag! 's morgens houdt ie zich nog overal stevig aan vast en 's middags liep meneer door het hele huis te banjeren...

Dus voor de moeders van de kindjes die nog niet los lopen: het komt echt als je het niet verwacht

gr. angela

Ja inderdaad. Ook bij Lars zágen we het spreekwoordelijke kwartje vallen. Klink! en weg liep hij...

Terug
Bovenaan