zelf mee laten eten of niet

mijn zoontje is een echte smulpaap groente fruit pap alles is
lekker. dan gaat de lief bekkie open en hop daar gaat weer een hapje.
Maar hij wil nu al zo graag   zelf doen doen   doen jullie dat ook met jullie
kindjes. Ik geef hem altijd een lepel en aan het eind van z'n hapje
ook het bord. Het geeft een enorme troep dat wel maar heb wel het idee
dat eten daardoor met hem heel relaxed gaat. ben nieuwsgierig wat jullie doen
wel of niet zelf mee eten?

Yordi heeft er nog niet zo'n behoefte aan om het zelf te doen.
Wel stopt hij zelf stukjes brood in z'n mond, maar zelf met een lepel eten, lukt niet.
We hebben het wel eens geprobeerd, maar hij vind het dan interessanter om de lepel te bewonderen dan dat het in zijn mond komt.
Ach het komt vanzelf.
En tegen de tijd dat hij het wil, dan zou ik hem gewoon mee laten eten en ondrtussen zelf even bijvoeren.

Liefs marielle

Daantje eet bij ons haar boterhammetje ook grotendeels zelf op, ik maak er hele kleine stukjes van en die probeert ze dan tussen haar duimpje en wijsvingertje te klemmen en op te eten, het eten duurt zo wel een stukje langer maar als je dat koppie ziet als ze weer een stukje binnen heeft gekregen op eigen kracht, dat is zooo leuk. Ook rijstwafel of een babykoekje eet ze helemaal zelf op, het geeft wel een knoeiboel maar ik denk dat het voor haar ontwikkeling erg goed is. Ze is nu trouwens 8 maanden en 10 dagen oud.

Met warm eten heb ik het nog niet geprobeert, maar het lijkt me ook wel goed als jouw kindje dat al kan en wil, waarom niet? Alleen goed opletten dat de lepel niet te ver naar binnen gaat.

Veel knoeiplezier!
Femke

hoihoi

elounda eet haar fruit en brood zelf met een vorkje. nou ja bijna zelf dan hihi ik prik het aan haar vork en ze pakt die dan gretig weer van mij aan en hapt het eten er vanaf.

avond eten doe ik met een lepel dat is wel lastig zelf doen, valt er weer af hahaha. maar ik leg aan het einde vaak wel nog iets op haar bord dat ze dan met haar vingers zelf mag eten. (macaronie, een stukje groente of een stukje vlees) het kost enige moeite om het tussen haar vingertjes te pakken en juist te mikken maar het is erg leuk om te zien en ze vind het zelf ook leuk om te doen. alleen moet je wel voorbereid zijn op een smeerboel, want tussen je vingers fijn knijpen in ook erug leuk

groetjes linda

haha ik lees net bij Linda 'tussen je vingers fijnknijpen is ook erg leuk',   nou die vlieger gaat bij ons ook zeker op, vanmiddag heeft Daantje namelijk haar boterham met smeerkaas helemaal fijngeperst tot de smeerkaas tussen haar vingers door kwam gewurmd. Ze vond het zelf natuurlijk superleuk!

Groetjes femke

Terug
Bovenaan