Zelf spelen / aan mama hangen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik vroeg me af hoe goed jullie kindjes alleen kunnen spelen? Ik merk de laatste tijd dat Robin (05/06/07) echt ontzettend graag bij me wil zitten. Ze kan net lopen en buiten wil ze niks liever dan lopen, maar als we thuis zijn dan wil ze eigenlijk alleen maar bij ons zijn. Ik zet d'r op de grond, ze speelt even,  en ze loopt na een minuut weer naar ons toe met haar armpjes omhoog. "MAMA!" Alsof ze bang is dat we weggaan zonder haar.

Als ik in de woonkamer op de bank ga zitten (en dan het liefst niks doen want dan wil ze kijken!) dan gaat ze prima spelen - soms 1,5 uur aan een stuk. Maar als ik aan de keukentafel zit of ga koken dan wil ze opgepakt worden en "meedoen". Heb al een speciaal tafeltje en keukenspullen voor haar in de keuken liggen, is 5 minuutjes leuk en dan is ze weer bij me.

Als ze dan eindelijk aan het spelen is (natuurlijk als we weg moeten of als het bedtijd is  ) dan moet ik haar ook niet aanspreken of ook maar langs lopen want dan is het meteen over met spelen. "MAMA!"  

Herkent iemand dit? Kan ik hier iets aan doen? Ik dacht dat als kindjes gingen lopen ze niet meer graag op schoot wilden maar bij Robin wordt het alleen maar sterker. Word er eerlijk gezegd zo langzamerhand een beetje moe van...wil ook eventjes iets kunnen doen zonder twee trekkende handjes aan mijn broekspijp   Het varieert overigens wel per dag hoe "knuffelig" ze is.

Hoihoi,

Marissa kan eigenlijk heel goed zelf spelen. Ze vermaakt zich best lang in de box of op de grond. Maar ze komt wel af en toe checken of ik er nog ben. Dan komt ze naar me toe, wil even op schoot en vetrekt dan weer. 's Avonds zit ze wel eens een half uur rustig tv te kijken, ik weet niet waarom maar ze vindt deal or no deal echt super. Hier is het dus een beetje bij mama en lekker alleen spelen. Ik vind het zo precies goed, ben blij dat ze zich kan vermaken maar ben ook blij dat ze soms nog even komt knuffelen. Marissa is nu net 1.

groetjes LInda

hoi
heel herkenbaar,anouk heeft het ook,als ik ergens mee bezig ben wil ze ook steeds opgetild worden.of bij me zitten maar zit ze eenmaal bij me dan blijft ze geen tel stil zitten.dus zet ik haar weer op de grond,dan gaat ze of spelen of het begint opnieuw.maar ja kan niet steeds met haar rondlopen.zal wel een fase zijn denk??

gr petra
anouk is van 28-06-07

Heel herkenbaar, Ik denk idd dat het een fase is. Jennifer hangt ook behoorlijk aan mij terwijll ze voorheen heerlijk zelf kon spelen. Had het er laatst ook met mijn vent over, dat ik daar best 'moe' van wordt...kan niet meer ff een wc poetsen als ze wakker is..dan hangt ze er telkens bij en maar met die handen in het sop..dat is niet echt de bedoeling..

Ik zet tegenwoordig maar een dvd van Sesamstraat op als ik ga koken, anders bungelt er een huilend kind aan mijn been...best moeilijk om dan lief te blijven doen...zelf ben je ook de hele dag druk geweest en op dat moment heb je zelf ook best wel trek..

Nou ja hopen dat het snel weer over is

gr. Ilone
(Jennifer 14 mnd)

Gelukkig kan Feline nog steeds zelf heel goed alleen spelen. Het enige is dat ze af en toe zo'n hangdag heeft. Dat hoort er toch bij denk ik.
Ik merk trouwens wel dat ze het tegenwoordig heel erg leuk vind om samen te spelen en te tekenen.
Vind ik ook wel erg leuk. Komt ze met een speeltje of een boekje aan en dan gaan we samen spelen.

groetjes Maris

Hoi,
ik had ook al een topic gemaakt over het feit dat mijn dochter geen minuut stil kan zitten. En inderdaad wil ze nu steeds door mij worden opgetild, ik probeer er maar niet teveel aan toe te geven.
Ze kan redelijk alleen spelen, alleen heeft ze niet echt rust in dr kont. Ik hoef geen dvd'tje of tv aan te zetten want daar kijkt ze helemaal niet naar om.
Toen ze baby was (ze is nu 15 maanden) vond ik het ook niet nodig dat ze naar de tv keek maar nu denk ik soms tijdens het koken, ga lekker Sesamstraat kijken ofzo, haha, maar neehoor daar heeft ze helemaal geen geduld voor.
Groetjes van Sonja

Hier hetzelfde. Lotte wil ook constant bij me zitten. Ik merk wel dat ze net uit een sprongetje komt, want ze kan ineens veel meer en speelt meer zelf. Misschien inderdaad een fase?

Lotte is ook heel bewegelijk en ik heb nu voor haar een speeltunnel/tenten-set gekocht. Twee tenten, 4 kruipbuizen en een 'kruispunt'-tent. Ze vindt het geweldig! Het ding is volgens mij, alles aan elkaar, wel 7 meter lang en ik kan m'n kont niet keren als 'ie hier in de woonkamer staat, maar ze vindt het super! Later breek ik em op in stukken, dan krijgt ze een tentje en kruipbuis in haar kamer en wellicht later een van haar broertje/zusje (als die ons gegund is). En er mag nog wel wat in de woonkamer. :)

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan