Zelf spelen/voortdurend aandacht willen????

A

Anoniem

Guest
Lieve mama's,

Mijn dochtertje van 15 maanden speelt niet zelf met haar speeltjes. Waar mama is, is zij ook. Als ik op de bank ga zitten, hangt ze gelijk aan mijn benen en tja... ze kijkt echt niet om naar haar speelgoed. Soms denk ik zelfs dat ik nieuw speelgoed moet kopen omdat ze het niet leuk vindt, maar zelfs naar iets nieuws kijkt ze niet om. Zodra er 'vreemden' binnen komen wijkt ze niet van me vandaan, ze moet op schoot.
Op het kinderdagverblijf kruipt ze ook voortdurend bij de leidsters op schoot en speelt niet met anderen maar wil echt vermaakt worden. Ik vind het zo lastig. Ik kan haar wel bij haar speeltjes neerzetten, maar dan komt ze weer naar me toe of ze gaat echt krijsen en dat kan heeeeeeel lang duren. Hebben jullie enig idee wat ik eraan kan doen want ik begin nu echt te twijfelen aan mijn mamaschap.

Liefs!

Hallo,

ik vind je verhaal wel een beetje herkenbaar.
Dylano speelt wel met zijn speelgoed, maar pakt liever dingen van de tafel af, wat hij dus echt niet mag
Ook wilt hij constant tussen de bank en tafel, is op zich niet erg, maar meneertje kijkt niet waar hij stapt, met als gevolg: Een paar flinke valpartijen.
Dylano is eigenlijk altijd wel bij mij in de buurt, en anders is hij er zo weer
Hij heeft ook van die dagen dat hij niet van me afwijkt, en dat vind ik op een gegeven moment toch ook frustrerend.
Als er visite komt heeft hij eigenlijk niet veel oog meer voor mama.

Tja... waar wil ik eigenlijk naartoe met mijn verhaal

Ik vind het moeilijk. Vind het moeilijk om je kind af te wijzen, maar aan de andere kant vind ik wel dat een kind moet leren zichzelf te vermaken. Anders blijft het "probleem" mss wel aanhouden.
Ander speelgoed zou mss een optie kunnen zijn, maar daar ben ik niet helemaal van overtuigd.
Heb je al geprobeerd je kindje een paar speelgoedjes te geven, en dan een paar dagen later, dat speelgoed weghalen, en er weer andere voor terug leggen?
Dat schijnt weleens te helpen heb ik gehoord, omdat ze toch vrij snel op dingen uitgekeken zijn.

Succes ermee meid!

Er zullen vast nog wel meer reacties komen.

Liefs Debby.

Hoi hoi,

Het is misschien wel die leeftijd!! Jennifer heeft het ook al moet ik wel zeggen dat het de laatste tijd ietsje minder is.
Voor haar 1e verjaardag kon ze gewoon een half uur zelf spelen,nou dat is er nu echt niet meer bij....

Ik merk dat Jennifer graag wil doen wat ik doen en dat ze me erg graag wil helpen. Dus ik ga nu ook bij haar speelgoedkist zitten met een kopje koffie en dan komt ze er ook bij zitten en gaat lekker spelen!
Als ik boodschappen heb gedaan, gaan we samen opruimen etc...

Maar ja soms moet ik ook ff de was ophangen. Ik kan haar gerust ff een minuutje in de woonkamer laten (kan ze niet veel kwaad)..maar als ik dan terugkom zit ze bij de deur op me te wachten..

Je leest..ik heb niet veel tips voor je... Vind het zelf ook erg lastig, maar ik denk wel dat een fase is..

Succes..
groetjes Ilone

hoi

ik heb hetzelfde soort probleem gehad en gelukkig is het hier voorbij,
Bram hing mij constant aan de broek en als ik wegliep en even uit zicht was dan was het al brullen......
ook steeds bij je willen zitten en niet spelen , vreselijk
ik ben iemand die de regel voor zichzelf heeft gestelt, ongewenst gedrag negeren
en dit heeft geholpen bij ons, ik weet natuurlijk niet of het bij jullie helpt maar je kan het proberen......
ik heb Bram gewoon zijn aandacht gegeven maar zodra hij bij me kwam om steeds bij mij te zitten of aan de broek ging hangen heb ik hem opgepakt en bij zijn speelgoed gezet en dan ook zelf meteen weer weglopen en niets gezegt tegen hem
of ik zei nee dit doen we niet.....
het heeft 2 dagen geduurt en toen ging hij weer fijn zelf spelen en maakt het nu niet meer uit of ik bij hem ben of even iets anders ga doen
dus hoop dat het misschien ook voor jullie werkt

liefs ilona

Hier hetzelfde, maar ook ik probeer Lotte wel te negeren. Het gaat al steeds beter met haar, maar ze is nog wel erg aanhankelijk.  

Ik ga nu zoveel mogelijk gewoon door met wat ik moet doen  en probeer haar bij dingen te betrekken, zoals de was doen. Maar ja, soms gaat dat nu eenmaal niet en moet ze toch zichzelf vermaken. Ik heb goeie hoop dat ze het gaat oppikken, want ze lijkt zo langzamerhand te begrijpen dat er dingen gedaan moeten worden waar zij geen deel van uit kan maken en dat ik haar niet constant kan knuffelen.

Groetjes, Marisa

HIER HETZELFDE!!

Alleen hier wordt er een HELEMAAL HISTERISCH!!! as ik dus even geen aandacht geef of als het hem zelf even niet lukt of als ik hem niet begrijp.
Maar goed volgens mij is het een sprong, maar heb moeite met straf geven en ben bang dat ik verkeerde signalen afgeef aan hem....

Maar goed ik probeer echt verkeerd gedrag te negeren of hem gewoon te straffen (in de gang ong 1 mn.).

Maar hopen dat het snelvoor bij is!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan