Zelf spelen

<p>Hallo allemaal, </p><p>Mijn dochter is 16 maanden. Thuis hangt ze constant aan me, speelt bijna niet zelf, maar moppert en jengelt aan mijn benen. Als we ergens op visite zijn doet ze dit wel, ze gaat dan op onderzoek uit. Ze gaat ivm medische redenen (sondevoeding) niet naar een kdv. Verveelt ze zich thuis of is dit normaal? Als ik met haar op de grond ga zitten is het goed, wanneer haar zus er om het weekend is ook want die vermaakt haar constant. Meer kindjes die vermaakt moeten worden en is dit normaal?</p>
 
Mijn dochter is 22 maanden, t is heel herkenbaar. Al gaat het de laatste weken wel veel beter, maar maandenlang was het ook drama. Er waren dagen dat ik om 8.00 s ochtends al niet meer wist wat ik met haar moest. 
Ik ging er heel vaak bijzitten en meespelen. Dus zelf een huis bouwen van duplo ofzo, dan ging ze naast me zitten en kon ze ineens wel een uur lang meespelen. Rond die leeftijd heb ik ook klei, verf en potloden gekocht, vindt ze erg leuk!
Mijn dochter gaat wel 1 dag naar het kinderdagverblijf, daar kan ze wel de hele dag spelen zonder drama. Is heel normaal, daar hebben ze afleiding en thuis niet. 
Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf, ik hoor van zoveel ouders dat kinderen thuis niet kunnen spelen terwijl het op het kinderdagverblijf prima gaat. 
3 weken terug ben ik opnieuw moeder geworden van een tweede dochter. Het lijkt alsof mijn oudste dochter nu ineens veel beter zelf kan spelen, en ze wil ook steeds helpen met de baby. Superleuk. 
Ook ga ik elke dag wel even op stap. Om een boodschap, naar de speeltuin of naar de eendjes, stukje fietsen etc.. dat hebben ze gewoon ff nodig! 
Dus het is heel normaal hoor, wat je schrijft. Al is het idd heel vermoeiend. Probeer mee te spelen met je kindje en structuur in de dag aan te brengen, zodat ze weet wanneer ze zelf moet spelen, wanneer jij mee speelt, wanneer de tv aan mag etc..
 
[quote quote=10235287]Mijn dochter is 22 maanden, t is heel herkenbaar. Al gaat het de laatste weken wel veel beter, maar maandenlang was het ook drama. Er waren dagen dat ik om 8.00 s ochtends al niet meer wist wat ik met haar moest. Ik ging er heel vaak bijzitten en meespelen. Dus zelf een huis bouwen van duplo ofzo, dan ging ze naast me zitten en kon ze ineens wel een uur lang meespelen. Rond die leeftijd heb ik ook klei, verf en potloden gekocht, vindt ze erg leuk! Mijn dochter gaat wel 1 dag naar het kinderdagverblijf, daar kan ze wel de hele dag spelen zonder drama. Is heel normaal, daar hebben ze afleiding en thuis niet. Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf, ik hoor van zoveel ouders dat kinderen thuis niet kunnen spelen terwijl het op het kinderdagverblijf prima gaat. 3 weken terug ben ik opnieuw moeder geworden van een tweede dochter. Het lijkt alsof mijn oudste dochter nu ineens veel beter zelf kan spelen, en ze wil ook steeds helpen met de baby. Superleuk. Ook ga ik elke dag wel even op stap. Om een boodschap, naar de speeltuin of naar de eendjes, stukje fietsen etc.. dat hebben ze gewoon ff nodig! Dus het is heel normaal hoor, wat je schrijft. Al is het idd heel vermoeiend. Probeer mee te spelen met je kindje en structuur in de dag aan te brengen, zodat ze weet wanneer ze zelf moet spelen, wanneer jij mee speelt, wanneer de tv aan mag etc..[/quote]
Gefeliciteerd met uw dochter!! Precies wat je schrijft zo voelt het hier soms ook, om 8 uur al niet meer weten wat te doen. Ik ga inderdaad ook iedere dag even met haar naar buiten, wandelen, boodschappen doen etc. Dat breekt vaak wel even de dag?. Ik zelf kom ook uit de kinderopvang en dat maakt soms onzeker, vooral omdat de kids daar heel de dag in de weer waren herken ik dit gedrag niet ?
 
Terug
Bovenaan