Zelf spelen

Mijn dochtertje van 6 maanden kan zichzelf niet vermaken in de box of in de wipstoel. Na een paar tellen is ze een speeltje al zat en gaat huilen. Het liefst wordt ze de hele dag rondgedragen of vermaakt, maar dat kan natuurlijk niet. Hoe leer ik haar alleen te spelen?
 
Hallo,

Ik kan nu weinig tips geven ik kan alleen maar zeggen dat dat steeds minder gaat...Mijn dochter nu bijna 9 maanden kan zich enrom goed vermaken in de box terwijl ze eerst al bijna gelijk begon te huilen als ze erin moest...Het je toevallig een babygym die je erin kan zetten want dat vond mijn dochter erg boeiend...En kan ze al wat zitten anders zou je ze in de hoek van de box kunnen zetten dan kunnen ze lekker rondkijken en als ze in de box zit of ligt dan gewoon lekker de hele tijd tegen haar kletsen en een leuke cd met kinderliedjes opzetten..Bij mijn dochter gaat dat erg goed...
 
Ik weet niet of je huisdieren hebt, maar mijn dochtertje kan echt heel lang gewoon lekker liggen kijken naar onze 2 katten, dat vindt ze prachtig. Zij wil ook altijd graag beziggehouden worden en dit is best handig, maar ja dan moet je maar net huisdieren hebben, hahah! Een babygym vindt ze ook erg leuk!

Succes!
petra
 
mijn zoontje zit allang niet meer in de wipstoel, daar vindt hij gewoon geen bal aan, kan zijn energie niet kwijt. Hij zit meestal op de grond op een kleed of in de box, dan kan hij tenminste bewegen. Denk dat we de wipstoel maar in totaal tot hij 5 maanden oud was hebben gebruikt.

succes,
 
Ontdekte hier bij ons mannetje dat hij zich volgens mij beetje ging vervelen met zn speeltjes. ( 5,5 maanden) Ik leg vaak al het boxkleed gewoon op de grond, met wat speeltjes in de buurt. Zo heeft hij wat meer ruimte, ik leg hem pas in de box als hij eerst wat meer de "ruimte" heeft gehad. Vandaag stond de maxicosi op de grond naast hem, en daar is hij lang mee zoet geweest! Fantastisch, hele verhalen, en zich optrekken eraan, dat ding heen en weer bewegen en de stickers erop zijn ook zo spannend. Leuk he?
 
Misschien is het wel een periode. Mijn zoontje heeft het ook een periode gehad dat hij zichzelf niet kon vermaken in de box, zowiezo langer in dezelfde stoel of box is nog steeds uit ten boze. Hij kan echt geen uur achter elkaar in de box liggen ofzo.
Ik zou het in ieder geval proberen vol te houden om haar iedere keer wel in de box te leggen met haar leukste speelgoed, al is het maar even. Het moet natuurlijk ook geen straf voor haar worden om er in gelegd te worden. Ze moet het juist leuk gaan vinden, omdat ze daar met al dat leuke speelgoed kan spelen!

Succes!

 
Ik herken je probleem, mijn dochter is precies hetzelfde, ze is nu acht maanden maar nog steeds hetzelfde verhaal. Ik heb ook net als andere een kleed op de grond gelegd met speelgoedjes. Wat je kan doen is ze bijvoorbeeld naar de teletubby's of de tweenies laten kijken in haar wipstoel, dit houden ze meestal even vol.
Wat mijn dochter erg leuk vond is een speelgoedje waarbij je op knopjes moet duwen en dan komt er muziek uit. Ze had al heel snel door op welke knopjes ze moest duwen. Wat ook leuk is is een tuimelaar als ze al een beetje tijgert. Pas wel op dat ze niet hun hoofdje eraan kunnen bezeren. Een babygym is ook een goed idee, maar pas op dat ze zich er niet aan gaat optrekken.
Waar ze verder mee speelde: rammelaars, een sleutelbos, de muziektoren van fisher price, de koekjestrommel van fisher price, ze deed alleen de blokjes nog in haar mond, van megablocks een speeltje dat muziek maakt aan de ene kant is het een varken aan de andere kant een koe en ze kan het lekker in haar mond kon stoppen, een boekje van stof en een auto van stof en bijtringen. Je moet ze proberen te stimuleren om dingen te ontdekken. De muziektoren en de koekjestrommel dat begint bij 6 maanden in het begin doen ze er niet veel mee, alleen in hun mond stoppen, maar nu gaat ze al proberen de blokjes erin te duwen. Het stimuleert dus echt.
Succes en laat eens weten of het nu beter gaat.
 
Terug
Bovenaan