Ik herken je probleem, mijn dochter is precies hetzelfde, ze is nu acht maanden maar nog steeds hetzelfde verhaal. Ik heb ook net als andere een kleed op de grond gelegd met speelgoedjes. Wat je kan doen is ze bijvoorbeeld naar de teletubby's of de tweenies laten kijken in haar wipstoel, dit houden ze meestal even vol.
Wat mijn dochter erg leuk vond is een speelgoedje waarbij je op knopjes moet duwen en dan komt er muziek uit. Ze had al heel snel door op welke knopjes ze moest duwen. Wat ook leuk is is een tuimelaar als ze al een beetje tijgert. Pas wel op dat ze niet hun hoofdje eraan kunnen bezeren. Een babygym is ook een goed idee, maar pas op dat ze zich er niet aan gaat optrekken.
Waar ze verder mee speelde: rammelaars, een sleutelbos, de muziektoren van fisher price, de koekjestrommel van fisher price, ze deed alleen de blokjes nog in haar mond, van megablocks een speeltje dat muziek maakt aan de ene kant is het een varken aan de andere kant een koe en ze kan het lekker in haar mond kon stoppen, een boekje van stof en een auto van stof en bijtringen. Je moet ze proberen te stimuleren om dingen te ontdekken. De muziektoren en de koekjestrommel dat begint bij 6 maanden in het begin doen ze er niet veel mee, alleen in hun mond stoppen, maar nu gaat ze al proberen de blokjes erin te duwen. Het stimuleert dus echt.
Succes en laat eens weten of het nu beter gaat.