zelf spelen???!!!?

A

Anoniem

Guest
Mijjn zoontje van bijna 1 vind het thuis  vaak moeilijk zelf te spelen.

Hij heeft uiteraard speelgoed genoeg. We ruilen vaak ook na een tijd wat speelgoed.

Zoals jullie begrijpen heb ik dan weinig tijd om even wat te lezen, of om even iets anders te doen.....

Wie herkent dit en wie heeft tips om zijn speeltijd alleen wat te verlengen. (ik weet dat kinderen van deze leeftijd max 20 minuten kunnen spelen)

Groetjes!

Hoi hoi,

Ik weet niet of je de box nog hebt staan, maar Jennifer (10mnd) vind het af en toe wel lekker om gewoon in de box te spelen (veilig) en dat houdt ze soms wel 3 kwartier vol. Niet altijd natuurlijk...

gr. Ilone

Het hangt helemaal van het karakter van je kind af. Het is niet iets wat je echt kunt aanleren. Hooguit een beetje afdwingen als je je kleine in de box zet en gewoon iets gaat doen, maar relaxt lezen is er dan natuurlijk niet bij. Ik ben bang dat je nog even geduld moet hebben.

Groetjes, Marisa

Tja lastig, ik denk ook niet dat je dat kunt aanleren maar dat het een beetje aan het karakter van je kind ligt. Mijn dochter is nu 11 maanden en kan zich (gelukkig) prima zelf vermaken. Zij zit ook nog vaak in de box en dan is ze aan t spelen met blokken, of stapelbare emmertjes (die stapelt ze niet maar gooit ze heel hard over de box heen op de de grond!). En als ze het zat is in de box gaat ze ff rond racen in dr loopstoel of over de grond heen "dweilen" vindt ze ook erg leuk. En als het mooi weer is lekker buiten op het gras kruipen.

Groetjes van Sonja.

Terug
Bovenaan