zelf voeding maken

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Ik ben begonnen om zelf voeding voor onze zoon (4,5 mdn) te maken.
Heb nu bloemkool en sperziebonen geprobeerd.
Maar ik wil nu eigenlijk ook fruithapjes zelf gaan maken. Is banaan eigenlijk geschikt om te pureren en in te vriezen?

Om te zorgen dat banaan niet bruin wordt, kan je het geloof ik beter niet invriezen. Maar peer is bijv. wel goed hiervoor. Je kan het dan even stomen en dan kan je het invriezen. Ik deed het dan bijvoorbeeld met wat kookvocht pureren en dan een beetje nutrix om het wat dikker/papperiger mee te maken.

Zijn zat leuke hapjes te verzinnen hoor!

Suc6!

Ik maak de fruithapjes voor mijn zoontje ook zelf.
Ik vries alleen de fruithapjes niet in maar maak het elke dag vers.

Hij krijgt regelmatig:

Appel (eerst koken)
Peer (eerst koken)
Banaan
Meloen
Nectarine
Perzik
Liga met sinasappelsap

Je kan op www.keukenkikker.nl kijken voor leuke en lekkere recepten.

Marjolein

Hoi. Ik maak voor mijn kleine man ook alles zelf (heb ik voor de oudste ook altijd gedaan) maar ik zou fruit niet invriezen hoor. Het kan wel hoor, maar een fruitprakje heb je toch zo gemaakt.. Ik pak iedere dag wat verschillende soorten (soms 1 maar soms ook meerdere door elkaar), voor de oudste snij ik grote stukken en voor de kleinste ( 9 maanden) prak ik het wat kleiner..
De groentehap kan je met gemak invriezen..
Gr. Anne-Marie

Ik maak ook regelmatig fruithapjes voor Tijs klaar.
Dit zijn meestal meerdere porties en die vries ik in. 's Avonds voor het slapen gaan eruit halen en in de koelkast. 's Morgens haal ik het uit de koelkast en 3 uur later krijgt Tijs het. Het smaakt nog even goed.
Banaan vries ik ook in, Het wordt inderdaad bruin, maar het smaakt nog steeds goed,

Bij albert heijn heb ik het boek Opperdepop gekocht. Staan allemaal lekkere gerechtjes in.

Groetjes Leonie

Fruit kan je prima invriezen hoor, als je het maar eerst even stoomt (bijvoorbeeld met een zeef in boven een pan met water en dan de deksel erop, heb zelf de babycook maar zo werkt het natuurlijk ook goed)

Heb appels, abrikozen,nectarines, peer, enz. zo gemaakt en gepureerd.
Ik maakte ook genoeg vers, maar het is altijd handig om wat in de vriezer te hebben als je toevallig weggaat of zoals ik deed aan de creche mee te geven. (en restjes bewaren van wat je maakt..)

Waarom koken jullie de appel en de peer eigenlijk? Ik gooi het allemaal gewoon in de blender en die krijgt het wel fijn. Ik heb ook wel van alles ingevroren, wilde ook prima. Ja, het wordt bruin, maar de smaak was prima. Let trouwens wel op bananenhapjes dat die erg nare vlekken in kleren kunnen maken...

Nu maak ik het meeste vers, omdat Quintijn het prima vindt als het alleen maar gestaafmixed is. En dat is inderdaad een kleine moeite.

Groetjes,
Noa, m.v. Quintijn 27-7-07

hoi

banaan kun je zeker wel invriezen. Ik kook de banaan eerst. Zo word hij in ieder geval niet bruin.

groetjes

Terug
Bovenaan