Zelf warm eten willen pakken?

Hoi,

Op zich eet Fenna goed, behalve haar warme hap 's avonds. 's Morgens geven we haar pap, tussen de middag eet ze brood (eet ze zelf), maar 's avonds eet ze echt voor geen meter. Wel eet ze haar yoghurt goed. Wel willen ze alles eten wat wij ook eten, maar de redelijke fijn gemaakte prak voor haar eet ze niet. Hoe doen jullie het avond eten en nog goed tips?

Groetjes, Esther

het ligt er een beetje aan wat het is.
Heb op vakantie alleen potjes gegeven, terwijl ik normaal altijd zelf gemaakt geef. Zat geen verschil in. Het ene potje vind ze wel lekker, en het andere niet, net als bij zelf gemaakt eten.
Wat ik wel merk, is dat ze soms omkoop baar is. Als ze iets niet zo lekker vind, en ik laat haar zelf eten (= beetje op een lepel doen en lepel aan haar geven) dat ze dan vaak nog een paar extra hapjes eet. Ook treintje (auto/vliegtuig etc) wil ook nog wel eens een paar hapjes extra naar binnen doen als ze echt niet meer wil.
Verder maak ik er niet echt een probleem van als ze een keertje wat minder eet. Zelf heb ik ook niet altijd even veel honger.

Liefs,

T

Ze heeft meestal zelf gemaakte hapjes gegeten, maar wil dit nu niet. Vanavond gaan we haar maar grotere stukken van groente en aardappelen in haar hand geven. Met stukjes vlees lukt dat ook...

Onze Julia eet over het algemeen goed. Alleen als de ergste honger voorbij is, dan is ze niet mee geconcentreerd bezig met het eten. Ze wil dan weer spelen. Wat wij dan doen is haar ook een lepel geven. Daar gaat ze dan een beetje op kauwen en ondertussen schuif ik met een andere lepen het eten zo naar binnen. Ik geef haar bewust een lepel en geen ander speelgoed aan tafel. Omdat een lepel met eten te maken heeft. Het werkt bij ons goed zo.
En soms wil ze maar een half bakje. Dan geef ik iets meer yoghurt. Die kleintjes leven zelf wel aan wat ze nodig hebbem.

Liefs Maartje

Hi guys,

Diederik is nu ruim 10 maanden en mij valt de laatste 2 weken op dat hij ook moeilijker doet met eten. Voorheen hadden wij echt nooit gedoe rondom eten, maar nu hoeft hij geen Olvarit fruithap meer (maar wil stukjes banaan of peer) en ook avondeten vraagt om wat afleidingsmanoeuvres. Brood eten gaat wel heel erg goed. Wij zeiden ook al tegen elkaar: hij wil gewoon zelf eten en stukjes ipv lepels. Ik dacht eerst dat hij last had van zijn tandjes (was ook zo), maar nu niet meer en nog steeds weigert hij soms.

En wat ook echt een drama is: luier verschonen. Pfff... soms is het echt een gedoe om de luier om te krijgen omdat hij alle kanten op wurmt. En ik ben dan 's morgens om 6.30 niet de meest geduldige persoon op aarde, dus je raadt het al: soms wordt het een waar gevecht. Dom! Ik neem mezelf nu voor om hem alleen maar af te gaan leiden en zijn gewurm te negeren, maar ja... als hij lekker in zijn eigen vieze luier ligt te trappelen met zijn voetjes, valt dat niet altijd mee ;-)

Tips? Please let me know!

Hij heeft sinds een week of 2 ook een soort driftbuien als hij iets niet mag wat hij wel wil of als ik iets doe wat hij niet wil (in de kinderstoel zetten als hij wil kruipen bijv.). Dan kan hij echt boos worden! Ik negeer dat maar gewoon, lijkt mij het beste?

Heel herkenbaar allemaal, al moet ik zeggen dat 't eten eigenlijk nog best goed gaat. Soms spuugt ze
't een keer uit, bekijkt ze 't in haar hand en dan gaat 't weer de mond in. Prima wat mij betreft. Warm eten krijgt ze ene keer potje, andere keer met de pot mee. Ligt er maar net aan wat wij eten.
Maar die luier is op 't moment inderdaad een drama, heb daar ook vaak 't geduld niet voor..
Liefs

Terug
Bovenaan