Zelf warme hap maken? Hoe doen jullie dit?

Hoi!

Ik ben benieuwd of jullie zelf de warme hap voor jullie kindjes maken.. en hoe je dit dan doet, elke dag koken, of porties invriezen?

Welke soort groentes en vlees jullie dan gebruiken?
Purreer je het dan? of goed prakken?

Tom is nu 8,5 maand, en ik geef hem nog elke avond een groente potje van de kruidvat.
Heel af en toe eens een hapje mee van mijn eigen prakkie..

maar wij eten niet elke dag aardappels, ook wel eens mihoen speciaal, rijst, nasi, shoarma e.d. en om hem dat nu al te geven lijkt me niet verstandig.
Dus hoe doen jullie dit?

Liefss..

inmiddels eten mijn kinderen uiteraard met de pot mee (3 en 1,5 jaar zijn ze) maar ik heb ook altijd wel zelf voor ze gekookt hoor.
wat je kunt geven en lekkere recepten staan op www.keukenkikker.nl  .
Ik maakte meestal voor een paar dagen genoeg en dan kookte ik een paar keer achter elkaar zodat ze (uit de vriezer) toch iedere dag iets anders hadden.
Ik pureerde dat vaak met de staafmixer, dan kun je het zo fijn of grof   maken zoals je zelf wil, ik vond dat altijd ideaal want ik had toch altijd een voorraadje en zo hoefde ik ook niet edere dag te koken dus als we iets aten wat hij/zij nog niet kon hebben dan pakte ik wat uit de vriezer.
groeten Martine

Hoi. Ik heb bij mijn oudste altijd alles zelf gemaakt, fruit, pasta, rijst, groente en aardappelen..
In het begin alles heel goed pureren, en van lieverlee steeds meer stukjes erin.. Ik deed het meestal in het weekend voor een hele week maken; alles in porties invriezen en klaar is kees!!
Op de keukenkikker.nl heb ik ook heel wat recepten uitgedraaid hoor, hele leuke site is dat!!
Gr. Anne-Marie

hoi,

Onze dochter is zaterdag 9 maanden en wij geven al vanaf een maand of vijf het eten wat wij eten. De groente en later de aardappel en stukje vlees in stukjes gesneden, maar sommige groentes ook gewoon heel zodat ze het zelf kan pakken en opeten. Dit ging snel goed en nu vind ze het al helemaal gewoon en helemaal leuk om te doen. Gepureerd eten vind ze wat saai heb ik het idee.
Maar inderdaad ze mag nog niet alles hebben wat wij eten, dan geven we dr een potje met eten wat ze dan ook wel   lekker vind.

gewoon proberen zou ik zeggen lekker kliederen met eten. Het geeft in het begin een knoeiboel maar ze krijgen op een gegeven moment alles binnen wat je ze geeft.

groetjes auriske

Terug
Bovenaan