Zelf warme hap maken? hoe doen jullie dit?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik ben benieuwd of jullie zelf de warme hap voor jullie kindjes maken.. en hoe je dit dan doet, elke dag koken, of porties invriezen?

Welke soort groentes en vlees jullie dan gebruiken?
Purreer je het dan? of goed prakken?

Tom is nu 8,5 maand, en ik geef hem nog elke avond een groente potje van de kruidvat.
Heel af en toe eens een hapje mee van mijn eigen prakkie..

maar wij eten niet elke dag aardappels, ook wel eens mihoen speciaal, rijst, nasi, shoarma e.d. en om hem dat nu al te geven lijkt me niet verstandig.
Dus hoe doen jullie dit?

Liefss..

hoi hoi

Daan eet al vanaf dat hij een half jaar is met de pot mee, en ik doe dat gewoon goed prakken met appelmoes/appelcompote.
Wij eten ook wel vaker iets wat hij niet mag zoals vandaag hadden we macaroni.
Dat bak het gehakt en neem een beetje eruit voor Daan, schil een aardappeltje of 2 kook die en pak 2 eetlepels groente en warm die op en dan prak ik dat onder elkaar.
soms geef ik hem ook wel eens een potje komt soms gewoon wat beter uit.

groetjes

Hoi,

Marit eet sinds een maandje geen potjes meer. Ik vond het verstandiger om zelf voor haar te gaan koken. Ik heb het boek opperdepop van de Albert Heijn. Daar staan erg lekkere recepten in. Ongeveer 1 keer in de twee weken trek ik een middagje uit en dan ga ik koken. De recepten zijn voor ongeveer 3 maaltijden, dus ik maak ieder hapje dubbel. Dan kan ze er zes keer van eten. Ik maak dan een recept met aardappel, een met rijst en een met pasta, zodat het allemaal wat gevarieerd is. Ook let ik erop dat ik vis, kip en vlees afwissel. Zo heb ik voor 18 maaltijden ingevroren, en kan ik er weer even tegen. Het kost een middagje werk, maar ik heb wel het idee dat ze wat verantwoords geef.

Groetjes Hanneke

hoi,
wij maken het van begin af aan zelf: 125gr groente, ca 75gr aardappels of pasta of rijst, soms ca 25gr vlees (tartaar, gehakt, schnitzel). Qua groente kun je heel veel: worteltjes, doperwtjes, boontjes, broccoli, bloemkool, courgette, spruitjes, witlof. Ik kook apart voor Jaap, dan prak ik het en doe er beetje boter bij (voor de smeuïgheid en voor vit A). We zijn nu bij de pasta ook aan t proberen met champignons, maar die krijg je niet echt fijngeprakt. Je kan het ook pureren met staafmixer, maar die hebben we niet. Ik prak het nu steeds groffer, zodat Jaap meer en meer went aan stukjes.
En inderdaad, in AH-boek Opperdepop staan errug leuke recepten, afgestemd op de leeftijd van je kleintje!
Succes ermee, groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Ik maak ok vanaf het begin zelf. Alleen als we op pad zijn- neem ik potje mee.

Hij eet voor kolhidraten: aardappelen of rijst of boekwijt(veel ijzer) of pasta of bonnen

groenten: brokkoli, courget, aubergine, wortels, bloemkool, witlof, bontjes, tomaat, spruitjes(vindt hij heel lekker!)

vlees: gehakt, kipfile, zalm, gamba(haal ik af en toe vers bij Jumbo), andere sorten witte vis, soepvlees.

en ik doe het in blender voor boekwijt,vlees, boontjes, witlof,
spruitjes en andere wat hardere dingen en de rest of prak ik mee of
geef ik gewoon zomaar(gisteren b.v. zalm).

oh ja, en ik vries het ook af en toe, maar niet altijd. Ik kook vaak voor 2 dagen en dan eet hij 2 dagen hetzelfde

Ik gebruik het Opperepopboek van AH ook als het om babyprakkies gaat. Heel goed om als basis te gebruiken! Floor eet nu steeds meer met de pot mee, dus echt speciaal voor haar koken doe ik bijna niet meer. Ze is ruim 8 maanden trouwens.
gr,
Ruth

Terug
Bovenaan