zelf zitten??

Mijn zoon (bijna 8 maanden) kan al goed zelf rechtop zitten, en vind dit erg leuk. In de box begint hij dan ook te huilen als ik hem op zijn rug neer leg, als ik hem dan laat zitten is het prima en blijft hij ook goed zitten spelen.
Nu ging mijn moeder gister een dagje oppassen en zij zei dat ik dat niet moet doen, omdat het slecht voor zijn rugje zou zijn als hij nog niet zelf rechtop gaat zitten. Iemand een idee of dit waar is?

Wat zou ik er dan aan kunnen doen dat hij soms gefrustreert lijkt door zijn eigen lichaampje?
Hij wordt namelijk ook erg boos als hij niet bij zijn speelgoed kan. Kan zich rollend en achteruit schuifend wel verplaatsen, echter niet vooruit als hij dan net te ver weg ligt wordt hij echt boos.
Sinds deze week staat hij ook op handen en knieen, probeert dan zijn handen te verzetten maar valt dan meestal weer...

Nou nog nooit van gehoord dat dat slecht zou zijn. Maar afwisselen lijkt me wel verstandig, niet voor het lichaam maar wel voor de ontwikkeling van het kruipen. Lekker op zijn billetjes laten zitten dus!

hier een september mama met 2 grote kids,ik liet mijn zonen nu 11 en 13 ook zitten als ze dat wilden en ze hebben er niks van over gehouden haha.tegenwoordig is niks goed meer niet te lang in de maxi cosi niet te lang in een loopstoeltje,ik neem aan dat hij niet de hele dag zit dus zie geen reden dat het slecht is.

Lizzy is morgen precies 8 maanden ze is van 2 mei.
Ze zit eigenlijk vanaf 7 maanden al goed.
Tijgeren of kruipen doet ze nog niet..als we haar op haar buikje leggen draait ze wel rondjes maar vooruit komt ze nog niet.
Daarin tegen heeft ze wel al enorme kracht in haar beentjes..en gister zat ze in haar bedje moest onze andere dochter van bijna 3 aankleden en toen had ze haar eigen bijna omhoog getrokken.
Bedje kan nu al wel wat omlaag..
Zometeen staat ze in haar bedje of in de box ?
Kan dat nu al..of zou dat al heel vroeg zijn ?
Onze andere dochter van bijna 3..was 6 weken te vroeg geboren en liep pas met 1,5 jaar maar tijgerde wel met 7 maanden.
ieder kindje is verschillend.

Liefs

Oja meestal laten we Lizzy een kwartiertje zitten en dan wisselen we het weer af.
Te lang zitten is nu ook nog niet goed denk ik.
Maar hoorde wel om me heen dat Lizzy vlot al goed zit..dat de meeste kindjes pas later goed zitten.
Wanneer in het fiets zitje ?
Denk nu nog niet omdat ze nu nog niet zo lang mogen zitten..lijkt me wel leuk.

Liefs

Het zitten kan geen kwaad lijkt mij. Zodra ze er aan toe zijn doen ze het toch wel en je kan ze dan niet stoppen. Ik zou het idd wel proberen af te wisselen maar ik zie niet in dat het kwaad zou kunnen. Hier begint Quinn met staan. Hij trekt zijn eigen overal aan op. Vorige week lukte het hem nog met moeite en nu trekt hij zich overal aan op. Vanmorgen stond hij voor het eerst rechtop in bed (staat al op de laagste stand) en stond vanmorgen ook voor het eerst rechtop in zn box (ook op de laagste stand). Iets anders vind hij niet leuk meer dus ik laat hem maar. Liever een tevreden kind dan een gefrustreerd kind omdat hij dingen niet mag:)

Volgens mij kun je ze gewoon laten zitten als ze dat willen. Ze moeten die spieren toch trainen. Mijn dochter gaat vanzelf liggen (of ze valt om), als ze het zat is. Je moet ze nog niet in een fietsstoeltje zetten, daarvoor moeten ze wel zelfstandig kunnen gaan zitten. Daar is hun ruggetje nog niet sterk genoeg voor om de hobbels op te vangen.

Onze kleine meid kan nu ook zitten als we haar zo neerzetten, de fysio zei idd dat we het moesten afwisselen. Nu trekt ze zich op aan de box en gaat staan. We hebben allemaal kussens in de box gelegd want als ze zit/staat valt ze vaak genoeg om. En net als jouw baby,Helemaal boos als we haar laten liggen!

Terug
Bovenaan