zelfbeeld

hoi mama's

ik maak me toch wel een klein beetje zorgen... wie kan mij helpen?

het zit namelijk zo... voordat ik zwanger werd woog ik ongeveer 65/66 kilo. ik ben 1.80 m lang. had maat 36. daar was ik heel erg blij mee en ook trots op. ik mocht ook wel iets meer wegen want mensen vonden mij te dun... maar goed.. nu ben ik 24 weken zwanger om precies te zijn en weeg nu 75/76 kilo... jeeeee wat vind ik dit al veel zeg... ik eet ook genoeg trouwens. in het weekend wel lekker eten en 's avonds ook wel wat om te snoepen ofzo.. maar door de week eet ik 's avonds nog heel veel brood of crackers met kaas of kipfilet.. maar ben bang dat ik nog eens 10 kilo aankom. en hoe krijg ik dat er weer af? ik vind mezelf nu toch wel een beetje dik worden.. overal van die putjes in mn benen en kont en pas mn ondergoed niet meer :( he, getsie zeg...

een paar jaar geleden woog ik 93 kilo daar was ik echt niet blij mee. moest er veel voor doen om af te vallen en eindelijk is het me gelukt en ben dus bang dat ik weer zoveel ga wegen want ik moet nog een aantal maandjes voordat ik ga bevallen en als ik zo'n honger blijf houden whaaaaa

ik weet het dat ik er iets moois voor terug krijg maar ben ook nog jong er wil er ook graag goed uit blijven zien...

xxx arianne die zich een beetje zorgen maakt..

Hey meid,

Ik heb precies hetzelfde!! En heb er ook al een traantje om gelaten als ik eerlijk ben. En weet ook niet wat me de tweede helft van de zwangerschap mnog gaat brengen.

Mijn schoonzusje is bijna uitgerekend en er is iemand geeweest die dacht dat IK eerder moest bevallen en die schrok wel toen ik zei dat dat nog 16 weken zou duren.

Toch is het bij mij echt alleen mijn buik. Ik draag nog steeds maat 38 (wat ik redelijk vind) en mijn bips enzo zijn wel voller maar dat valt nog wel mee. Ik heb het er uitgebreid met mijn vriend over gehad en die heeft me wel gerustgesteld.

Wat we eraan kunnen doen, ik weet het niet. Ik wil ook mijn zwangerschap als leuk ervaren en als ik het gevoel krijg dat ik moet 'lijnen' dan hoeft dat niet dus ik probeer op te lettemn wat ik eet maar verder snoep ook ik er wel eens lekker op los hoor!!

En hoop dat het na de bevalling snel weer weg is....ik ga wel naar postnatale gymnastiek. Dt begint zo rond de 6 weken na de bevalling.

Succes meid.

X Saskia

ik ben wel een beetje jaloers op jou.. jij hebt tenminste nog maat 38... ik heb niet zo'n hele grote buik. bij mij zit het overal: benen, billen, borsten en buik dan... maar volgens mij heb ik al maat 40!

toen ik laatst mn bikini ging passen van maat 36, paste ik m nog wel maar mn broekje zat een beetje te strak, zo bij de heupen hing het vet er een beetje overheen...

nou en er om huilen kan ik ook wel... :( ik wil graag mn oude gewicht terug en mn mooie platte buik....

soms schaam ik me wel dat ik dit denk... maar ja zou er graag met iemand over willen praten. en zit ook al helemaal te bedenken dat ik straks 2 a 3x per week wil gaan sporten, want dat deed ik tot een jaar terug ook.. maar volgens mij ga ik dat ook niet redden.. ik merk wel dat alles anders word...

soms wel moeilijk dat ik mn oude arianne kwijt ben...

liefs

Lieve onzekere mama's in wording

Ik ben nu 7 weken zwanger van de tweede dus ik spreek uit ervaring.
Voor de eerste zwangerschap had ik net als jullie maatje 36.
Ik ben tijdens die zwangerschap bijna 20 kilo aangekomen (vooral in de eerste helft)
Toen ik eenmaal bevallen was zat er nog maar 3 kilo aan (mijn buikje hing er wel een beetje bij moet ik eerlijk toe geven)
Binnen het jaar ( ja je mag in de eerste tijd na je zwangerschap geen buikspier oefeningen doen ivm het gat dat ontstaan is tijdens de zwangerschap)
Zat ik weer op -1,-2 tov voor mijn zwangerschap.

Nu ben ik dus weer zwanger en het is waar bij een 2de wordt je een stuksneller dikker.

Waarmee ik maar wil zeggen het komt allemaal weer goed. Maar geef je zelf wel de tijd om je oude lijf terug te krijgen, hou toch rekening met 6 maanden.
Kunnen jullie echt niet wachten plan dan een keizersnee met buikwandcorrectie :)

Veel lfs Gonnie

Lastig he....ik ben de vorige keer 17 kg aangekomen en paste al na 2 weken weer in mijn gewone kleding...ben nu ook weer zo veel aangekomen en ga er van uit dat het gewoon weer het zelfde ga worden...

Niet te druk maken, want je kindje is het belangrijkste toch? anders gewoon weer extra naar de sportschool (bah)

Yvonne (38+6)

Hi dames,
Nou dat probleem had ik ook een beetje, ik was bijna 20 kilo aangekomen, ik had het er wel zelf naar gemaakt, ik bleef maar vreten, de hele dag door.
En mijn meisje is nu vijf maanden en het is er nog niet vanaf, ik doe er ook niks aan, gaat vanzelf wel weg.
Ik vraag ook heel vaak aan mijn man of hij me nog mooi vindt, ondanks ik nu te dik ben, en toen zei hij dat hij nog iedere dag hoofpijn kreeg omdat zijn bloed uit zijn hoofd vertrok naar een andere plek in zijn lichaam.
Dus ach zolang hij me nog mooi vindt is er eigenlijk niks aan de hand.
X

Herkenbaar hoor! Ik ben  ook al 10 kilo aangekomen in de eerste 20 weken. Je doet er niks aan. Hoort bij het zwanger zijn en de hormonen nemen je lichaam te grazen.
Probeer hier nu echt niet over in te zitten. Als jij in beweging blijft en gezond blijft eten dan is al het gewicht er na de bevalling zo weer af. Als je veel gaat snoepen dan is het mis ja dus probeer dat te beperken. Drink veel water en snoep gezond dan heb je straks gewoon weer maat 36. Enne zo te horen staat 38 je toch beter want 36 bij jouw lengte is inderdaad wat weinig dus vrouwelijke vormen zullen je naar mening van de buitenwereld alleen maar beter staan.
gr.Ing

Hoi,
Het kan ook anders..,al is dat niet altijd even goed hoor.
Ik ben 1,77 lang en woog bij mijn oudste ongeveer 59 kg bij aanvang van de zwangerschap..
Kwam 12 kg aan in totaal, [ toen dus 71 kg] en viel binnen 4 maanden wel 22 kg af erna!!
Dus reken maar uit..ik woog nog maar 49 kg!!!!! [ lekker ingevallen wangetjes..fijn..]
Hoorde de hele dag niet anders dan;'' gaat het wel goed met je''???
Super irritant, want ik deed er niets voor..
Heb schildklier laten onderzoeken, maar alle uitslagen waren volgens het boekje..
Dus ik baalde, en moest echt aankomen..gelukt tot 51/52 kg..
Toen werd ik weer zwanger, en gelukkig weer 12 eraan, en 12 eraf..netjes.. en niets voor gedaan.
Ben nu ruim 21 weken van de derde, en pas 3 of 4 kg aangekomen..Ben begonnen met 53 kg ofzo nu.
Dus goed te doen, ik hoop tot 12 te gaan maximaal, en dan zie ik het daarna wel.
Het gewicht is niet zo belangerijk, ik wil wel weer mijn figuur een beetje terug, en niet denken van;''ja, ik heb drie kids gehad, dus jammer dan..''
Dus zou er wel voor gaan sporten ofzo, wat ik overigens nooit doe hoor normaal.
Kortom, als je  jezelf er niet goed bij voelt, let extra op je eetpatroon, en geniet verder hoor.
Die kiloos is een probleem voor daarna..
Ik denk dat aankomen net zo'n probleem kan zijn, dat is ook niet voor iedereen makkelijk. En als je te mager bent..hoor je veel sneller dat je er slecht uitziet, dan wanneer je te zwaar bent..
Succes, en luister naar je gevoel..
Groet R

Terug
Bovenaan