Zelfde uur wakker

Mijn baby van bijna 4 maand is telkens s nachts op hetzelfde uur wakker.
Ook al gaat hij slapen om 20 u of 22u is hij telkens tussen 4 en 5 wakker.
We geven telkens voeding net voor het slapen.
Maar zoals gisteren 22.30u voeding gegeven en gaan slapen . Toch wakker om 4u.
Hoe komt dit ?

Dat is hier ook een hele tijd geweest. Of ze nou om 20.00-22.00 of 24.00 haar laatste voeding kreeg. Ze werd altijd om 2.00 uur wakker. Helaas niets aan te doen. Wordt vanzelf beter.

Hadden wij ook.
Kan omgevingsgeluid zijn? Maar misschien de eigen biologische klok van de baby? 
Best een onhandig tijdstip met nog maar kort te gaan, voor je op moet staan. 
Ging bij ons uiteindelijk vanzelf over.

Ja dan denk je we houden hem wat langer wakker maar dat blijkt niet te werken.
hij eet dan ook niet veel maar zonder eten kan ik hem niet verder laten slapen.

Hier ligt hij soms te worden op wat lucht of is het wat beweingsonrust. Ook vaak nog geen honger. Met speentje lukt het hier nu om soms nog net even wat te rekken en even terug te laten slapen. Ook inbaker slaapzakjr werkt soms nog goed. 

Niet om je te ontmoedigen, maar dit is echt heel normaal. De biologische klok van onze kleintjes staat gewoon nog wat anders afgesteld. Mij oudste werd heel lang elke dag om 05:00 wakker. De jongste is nu net 1 en wordt nog steeds om 01:00 wakker (en soms vaker). Soms voor een aai op haar bol, soms wil ze nog wat drinken...
Tja, het wordt vanzelf beter.

Zeker niet je kindje overdag langer wakker houden! Bij kinderen is het vaak zo (tenminste , op deze leeftijd) goed slapen overdag = goed slapen s nachts. Maar 4 maanden is echt nog jong hoor! Misschien heeft hij gewoon honger

Bedankt allemaal.
Tijdens het voeden valt hij dan wel
weer in slaap en slaapt hij tot 7a8u.
Dan begint zijn dag.
Ik probeeer hem steeds genoeg te laten slapen. En zeker geen tijd te rekken, dit enkel als hij het zelf rekt.

Terug
Bovenaan