Zelfde verloskundige praktijk

<p>Hallo, </p><p>Ik heb een vraag. </p><p>Is het prettig om voor de zelfde verloskundige praktijk te kiezen als bij mijn eerste zwangerschap? Bewaren zij bv. Info voor mij en scheeld het misschien wel weer bloedprikken? Ik heb echt geen flauw idee.. Wie wel? </p>

Ze kennen jouw geschiedenis t.a.v. jouw medische voorgeschiedenis, vorige zwangerschap en bevalling. Bloedprikken is een momentopname dus daarin maakt het niet uit

Wat JuBle zegt. Het scheelt wel wat tijd bij de intake, maar niet qua bloedprikken ofzo. Bij mij was er überhaupt geen keuze omdat er hier maar een praktijk zit. Heb je een slechte ervaring gehad met je eerste praktijk dat je nu een andere overweegt?

Ik vond de eerste niet heel fijn achteraf. Had best wat pittige dingen en daar werd voor m'n gevoel niet echt goed naar geluisterd. Was meer bij alles 'hoort erbij'. No hard feelings, maar nu bij de tweede wel naar een andere gegaan. Tot nu toe voelt dat als een goede keus. 

Ik denk dat het met name belangrijk is of je een goed gevoel hebt gehad bij je verloskundige bij de eerste zwangerschaps. Zou je nogmaals door hen begeleid willen worden? 

Bloedprikken moet je sowieso en je gegevens kan je meenemen of door laten sturen.
Voelde de 1e praktijk goed, ga dan terug. Zo niet, kies voor de andere optie. En als de 2e optie toch niks is kan je altijd nog overstappen.
Ik vind het zelf wel fijn om weer terug te zijn. En dat terwijl er van de 4 verloskundige, 3 nieuwe zijn.

Mijn vorige pratijk, was 10 jaar geleden, wilde ik nu niet ivm afstand. Toen ik de huisarts belde, gaf de assistent dat ze nauw contact hebben met een bepaalde verloskundige. IK heb voor deze praktijk gekozen, omdat ik de vorige keer vanaf het tweede trimester last van mijn rug had en de vk een andere behandeling wilde dan de ha en deze totaal geen contact hadden met elkaar.

Terug
Bovenaan