ZELFGEMAAKTE FRUITHAPJES OF GROENTE INVRIEZEN?

Hallo ,

Meestal maak ik de fruit en groentehapjes vers. Nu wordt ik gastouder van nog een kindje van 5.5mnd. Ik wil nu zelf hapjes invriezen.

Maar hoelang blijft het goed?
En hoe of waarin bewaren jullie het?
Ik heb een ding gekocht bij babyplanet voor in de vriezer,maar er zijn vast ook andere mogelijkheden.

alvast bedankt voor de reacties!.

groeten

Diarich

Hoi

Ik maak altijd de groentehapjes zelf en dat doe ik als volgt:

-Groentes koken
-Pureren
-In ijsklontbakjes invriezen
-In een grotere diepvriesbak doen

Zo kan ik per keer een aantal klontjes uit de vriezer gebruiken.Hoe meer ze gaat eten hoe meer klontjes ik gebruik.

Groetjes Jessica

volgens mij blijft het 2 maanden goed als je het invriest, maar weet het niet meer zeker.
ik bewaar het in de avent potjes. er zit een draai deksel op. je kunt ze ook gebruiken om bortsvoeding mee in te vriezen, maar ik gebruik ze voor de fruit en de groente.

ik heb pas ook een voorraadje aangelegd,groente gekookt,pureren,goed aflaten koelen,en doe het dan in kleine bakjes(heb ze v curver de kleinste 0.25 geloof ik)(bij blokker)en ook in een ijsblokjeslade.je kan trouwens als je soms ook potjes gebruikt..de lege schoonmaken en die gebruiken,doeiii

Ik heb ook die bakjes van curver, en die zijn er in verschillende maten. In eerste instantie gebruik ik die kleine, en daarna, als ze meer gaan eten, de grote!
Het fruit maak ik gewoon iedere dag vers. Ik pureer dat ook niet met de staafmixer of zo, maar prak het met de vork en dat gaat goed. Ik moet voor mijn oudste ook klaarmaken, dus dan doe ik het voor je jongste gelijk mee..
Ik maak op zondag voor een hele week groente. Zo blijft het nooit langer als een week in de vriezer en blijft het lekker.
Gr. Anne-Marie

Bij Xenos hebben ze ook prima bakjes om groente en fruithapjes in te vriezen. Verschillende maten en goedkoop.
Ikzelf maak meestal grote hoeveelheden in 1 keer en gebruik dat gedurende de maand daarop, dus lang staat het nooit in mijn vriezer.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan