Zelfgemaakte groente/fruithap

A

Anoniem

Guest
Gaan jullie ook zelf groente en fruithapjes maken?
Ik heb er veel zin in en heb het leuke boek opperdepop al in huis. Het lijkt me leuk om veel verschillende recepten te proberen, en wie weet eten we dan zelf ook nog eens pompen :D.

Maar wat je nooit leest is hoe lang ingevroren hapjes ongeveer nodig hebben om te ontdooien. En hoe verwarm je groentehap? Tot gloeiend heet om daarna iets af te koelen of gewoon tot eettemperatuur?

Verder een leuke tip: www.keukenkikker.nl. Maar die is vast voor de meeste al bekend.

hoihoi

Errug leuk boek dat opperdepop....

Als ik er aan dacht haalde in een bakje groente de avond van te voren uit de vriezer en dan zette ik het in de koelkast. Dat is op zich de beste manier.
Zelf vergat ik dat heel vaak en dan zette de magnetron 5 minuten op ontdooistand en daarna 30 sec op gewone stand en dan was het warm genoeg.

Succes ermee

Groetjes, Yvette

Mijn kinderen aten wel altijd zelfgekookt, maar echt apart hapjes maken heb ik eigenlijk nooit gedaan. Ze aten gewoon vanaf het begin 'met de pot mee' en de eerste tijd paste ik de pot gewoon aan (geen zout bij de groente enzo).

Puree vonden ze vies, dus kregen ze gewoon stukken groente om vast te houden en af te eten.

Terug
Bovenaan