zelfgemaakte prutjes...

Swen eet sinds 3 weken een fruithapje.
wat hij erg lekker vind is galia meloen met een beetje liga erdoor.

de meloen snijd ik in stukjes en doe ik in een kom met gekookt water. even laten staan, afgieten en dan pureren. ik vries de meloen in in ijsblokjesbakjes en haal er nu iedere keer een paar blokjes uit en meng dat met een halve of een kwart liga. (is maar net hoe waterig de meloen is)

ook heb ik zelf perenprut gemaakt door stukjes peer te koken en te pureren.

wat zijn jullie succesreceptjes?
groetjes Carina

nu nog een potje omdat het goed gepureerd is.
maar ik ben meer van het verse spul!

thomas is net 1 week aan het proberen en sinds gisteren gaat het heel goed en vind meneer het lekker en eet het goed.

dus hier straks ook aan de slag.
Ik doe dan banaan met beetje sap van een sinasappel pureren.
of een peertje!

groetjes Elise.

Hoi,

Hier ook pas hapjes met 6 maanden.

Voor mijn zoontje maakte ik de hapjes ook zelf. Overigens kookte ik fruit nooit! (eventueel alleen als ik appelmoes maakte). Vooral zacht fruit kun je heel makkelijk pureren.

Op www.dekuekenkikker.nl staan leuke recepten!

ja, die site ken ik, maar was eigenlijk benieuwd naar jullie succesjes...

ik widle ook tot 6 maanden wachten, maar in overleg met de kinderarts eerder begonnen om wat achter de hand te hebben als hij echt niet uit een fles wilde drinken als ik er niet was.
en het gaat goed, maar ik huod het wel op milde fruitsoorten zoals peer en meloen.

Ik heb in begin veel uit 'Opperdepop' van AH gedaan, kookboek voor baby's zeg maar. Vooral ook groentehapjes.
Ik weet dat ik ook regelmatig dingen met perzikken en nectarines deed (gezien het seizoen) en appels (die allemaal even in kokend water gehouden moeten worden) en bananen.

Ik maakte een aantal kleine bakjes en dan in diepvries.

Voor Eveline wacht ik voorlopig nog tot ze 6 maanden is. Ze heeft trouwens ook nog geen enkele interesse in ons eten.

Terug
Bovenaan