Zelfgemaakte voeding,

Hallo moeder's,

Ik heb zelf voeding gemaakt voor een week zeg maar,
nu ga ik dat laten invriezen, hoelang kan ik dat in de vriezer
bewaren en met ontdooien, met hoeveel tijd is ie ontooid?

Hoor graag van jullie?
 
Hoi hoi,

Ik heb bij mijn oudste ook de voedingen ingevroren.( jongste ga ik nu ook beginnen)
Ik heb het altijd in die witte vierkante diepvriesbakjes met blauwe deksel gedaan. Ik schreef op het bakje wat er inzat met de datum van invriezen. Ik probeerde het niet langer als een maand in de vriezer te laten.
Heb wel in die tijd gezorgt dat ik potjes op voorraad had voor het geval dat het toch niet meer goed was.   na een tijdje ben ik ze wat wij de dag ervoor aten haar de volgende dag gaan geven. Met 9 á 10 maanden at ze met ons mee.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Danielle
 
hoi,

ik heb geleerd dat als je een diepvries hebt, echt afzonderlijke lades dus, de voeding minimaal drie maanden goed blijft. Ik doe het in ijsblokzakjes; een zakje is 10 of 15 cc, hangt van het merk af, maar dat zie je natuurlijk vanzelf als je weet hoeveel cc je overgiet. Ik doe er dan een plakkertje op met de datum van maken en hoeveel cc het is, terwijl dat eigenlijk overbodig is, maar oke.
In de koelkast blijft melf vijf dagen goed, mits je het achterin de koelkast bewaart.
Ik haal 's avonds de voeding voor de volgende dag eruit, maar vaak is het dan niet helemaal ontdooid de volgende dag, best irritant.
Je kan melk die ontdooid is nog 48 uur bewaren en je mag het niet opnieuw invriezen.
Hoop dat je er wat aan hebt

groetjes
 
Terug
Bovenaan