Zelfinseminatie

Hallo, ik zou mij graag even voorstellen onder de naam Nootje.
Ik volg al een tijdje alle verhalen op dit forum. Wat leuk is om te lezen.
Nou ben ik benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die ervaring hebben met zelf insemineren. Ik hoor graag wat reacties van jullie.

liefs, Nootje.

hoi nootje,
ik heb er weleens van gehoord,in de zin van iui(betekenis weet ik niet)dan ga je naar het ziekenhuis,daar bewerken ze het zaad,omdat het van zichzelf te "lui"is en dan kijken ze wanneer je eisprong gaat komen en dan moet je thuis bv dezelfde avond het in je baarmoeder spuiten.bedoel je dat?
dat geldt alleen voor vrouwen die na een jaar nog niet vanzelf zwanger zijn geworden.

Hoi dompy en Kari,

Zelfinsemineren  kan je inderdaad bij je thuis uitvoeren!
Deze behandelingsmethode kun je gebruiken als je bijv te maken hebt met vaginisme of bij erectie problemen. Het zaad wordt opgevangen en je moet het dan zelf met een spuitje inbrengen.

Bij mijn vriend gaat de zaadlozing wat moeizaam vandaar de gedachte om het misschien op deze manier te proberen.

wij hebben ook een sterke kinderwens en we hopen dat het ons mag gaan lukken!

Hallo Kari,

Ik bedoel het echt niet persoonlijk maar iui is ( direct gezegd in de baarmoeder insemineren) dat gebeurt niet omdat de zaadjes te"lui" zijn.

Je kunt te weinig beweging in je zaadjes hebben ( komen ze niet bij je eitje), de vrouw vijandig baarmoederhalsslijm( gaan ze dood voor ze in de baarmoeder zijn), een te nauwe of geen goed opening baarmoedermond.( komen ze er niet doorheen).

Bij zelfinseminatie gaan ze er vanuit dat de vrouw en de man geen voortplantingsproblemen hebben. maar dat de vrouw inderdaad geen penis in zich kan hebben of dat de man niet goed/slecht/hoe noem je dit  kan 'klaarkomen'.
dan vang je zelf ,in een potje  verkregen door mastrubatie sperma  op en spuit je terwijl de vrouw met de benen wijd( opgetrokken  benen zo diep mogelijk in).  Meestal laat je de vrouw wel klaarkomen van te voren  ( komt een  zaadjes -vriendelijk hormoon bij vrij)

nanda1977

hoi nanda,
maak nie uit hoor.met lui bedoelde ik ook eigenlijk weinig beweeglijk.maar aan zelfinseminatie vanwege vaginisme of andere problemen had ik nog niet eens gedacht.ik moest gelijk aan iui denken,waar ik laatst van hoorde.
nootje:ik hoop dat er iemand met ervaring reageert.ik zet je bij deze weer bovenaan

Terug
Bovenaan