Zelfinseminatie

<p>Hallo allemaal!</p><p>Mijn vriend heeft moeite met klaarkomen tijdens de seks sinds wij bezig zijn met zwanger worden. Hij komt dan bijna klaar en moet dan ineens heel erg plassen. Hij moet ook sindsdien gedurende de dag heel erg veel plassen. Zodra hij naar de WC is geweest moet hij eigenlijk gelijk weer. Als hij dit voelt wordt zijn penis eigenlijk direct slap en dan lukt het dus ook niet meer om verder te gaan. Daarom hebben wij besloten om de druk er even af te halen en zelfinseminatie te doen op de vruchtbare dagen. Hij kan namelijk zichzelf wel laten klaarkomen. Het is dus echt iets psychisch. We hebben wel hulp gezocht bij de huisarts en op dit moment worden medische dingen uitgesloten. Daarna zullen we moeten kijken naar hoe nu verder..</p><p>Ik heb zelf het idee dat het door zelfinseminatie nooit gaat lukken ofzo.. hebben jullie nog positieve ervaringen en tips voor de zelfinseminatie?</p>
 
Ik weet niet of dit het geval bij jullie is hoor. Maar soms als een stel zwanger probeert te worden dan gaat de sex soms alleen nog maar over babys en vruchtbaar zijn. Als dit het geval is vergeet dan niet om plezier te maken en het ook te doen uit liefde.
En anders misschien een keer een goed gesprek?
Misschien voelt hij zich onzeker over het vaderschap bijvoorbeeld?
Succes!
 
Hoi!
Bedankt voor je advies. Eigenlijk hebben we er juist heel veel plezier nog in en buiten de vruchtbare dagen om lukt het vaak ook prima bij hem. Het is dus echt een beetje prestatiedruk en die nemen we dus weg door inseminatie. Hij wilt het denk ik juist te graag!
Ik zeg voortaan ook niet wanneer de vruchtbare dagen er zijn, want blijkbaar doet dat heel veel met hem haha. We gaan zien of het helpt! 
 
Wat een bijzondere situatie! Maar het belangrijkste: jullie hebben er nog plezier in! :)
Jouw laatste zin lijkt in dit geval de makkelijkste oplossing. Maar anders zou hij ook het handwerk kunnen toen en dan alleen de laatste seconde binnen kunnen komen(?) . Niet heel romantisch, maar ach. En dat is zelfinseminsatie met een spuitje ofzo ook niet :D
 
Ik heb voor de eerste een tijdje zelfinseminatie gedaan zonder succes. Maar er was een probleem bij mijn man. Bij de tweede speelde dat probleem wat minder en hebben we zelfinseminatie rondom de IUIs gedaan. En de derde poging was raak. Het is niet te zeggen of dat dan de inseminatie of de IUI was. Maargoed wij hebben andere problemen. 
Ik vond het in elk geval niet vervelend ofzo. De dingen in het ziekenhuis vond ik veel vervelender. Tip, even het potje een minuut of 10 warm houden in je hand tot het sperma wat vloeibaarder is. Dan zuig je het makkelijker op met de pipet. 
Als het voor jullie de druk eraf haalt, vooral lekker doen. Seks rondom zwanger worden is gewoon nogal klinisch als het niet vanzelf gaat. Forceren om het leuk te hebben werkt dan alleen maar averechts.
 
Terug
Bovenaan