zelfinseminatie

Hallo dames,

Helaas kan ik me nog niet mij jullie voegen, maar heb wel een vraag.

Omdat het vrijen bij ons niet helemaal vanzelf gaat zitten we te denken aan zelfinseminatie.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft ? en misschien wel op die manier zwanger is geworden ?

Ik hoop op een reactie
 
Hoe wil je jezelf in hemelsnaam insemeneren??? Ik ken wel KI (kunstmatige insemenatie), dat hebben we zelf ook 4 x gehad. Ik denk dat je bedoelt dat je in het ziekenhuis het zaad zelf wilt inbrengen, dat wat de gynaecoloog altijd doet? Je komt niet zomaar in aanmerking voor ins. Ten eerste moet je zelf al minstens een jaar bezig zijn, of er moeten andere factoren zijn. Dan krijg je onwijs veel onderzoeken in het ziekenhuis. Bij een insemenatie moet je partner het zaad thuis of in het zkh opvangen, waarna het als het ware wordt 'gewassen'. Dan halen ze de 'slechte' zaadcellen eruit, en na een aantal uur wordt het zaad bij je ingebracht.
Ik zelf ben hierdoor niet zwanger geraakt, maar ik ken een hoop meiden waar het wel bij gelukt is.
Je zou eens kunnen kijken op www.fertimagazine.nl voor info.
suc6
 
vergeet heel het bovenstaande verhaal, slaat nergens op. Alsof een penis zo'n ingewikkeld instrument is.
Ik ben nu 33 weken zwanger van mijn tweede via ZI. De eerste is ook zo gemaakt. Gewoon thuis in bed, is geen dokter aan te pas gekomen. Nou ja, ZI..., mijn partner deed het en had er bijzonder veel plezier in. Wat heb je nodig? Een spuitje is eigenlijk al voldoende, hoeft niets bijzonders te zijn, gewoon zo'n doorzichtig maatspuitje dat ze vaak voor medicijn gebruiken, dus verkrijgbaar bij apotheek. Je kan ook een professionele set kopen bij vrouwencentrum ISIS in Amsterdam, (met inseminatiecupje etc.). Verder heb je natuurlijk een potje nodig voor de sperma, liefst plastic want glas kan koud zijn en daardoor het sperma in shock laten schieten. Dit zijn de basiselementen, maar je kan de kansen mogelijk nog wat vergroten met een 'eendebek' (SPECULUM SEMM VIRGO bij http://www.henryschein.nl/medical/medindex.htm), een zaklamp en een rietje. Dan kan je het sperma zo dicht mogelijk bij de baarmoedermond afleveren. Moet je partner natuurlijk wel doen want dat kan je echt niet zelf.
Maar goed je kan een baby dus heel goed zelf maken op die manier zonder een dokter, ziekenhuis, onderzoeken, gewassen sperma en wat nog meer. Gewoon leuk muziekje opzetten, wijntje erbij en een goede dosis humor. Sterker nog, de kans dat je zo zwanger wordt is veel groter dan dat je je laat insemineren in het ziekenhuis want vers sperma is veel beter dan 'bewerkt' sperma.
Insemineren kan je natuurlijk het best doen net voor of tijdens de eisprong. Als je daar meer info over wil kan je kijken op http://www.vruchtbaarheid.org. Ik gebruikte een ovulatietest om het goede moment te kiezen en dat werkte goed voor mij, ik was 2x heel snel zwanger.
Nou veel succes, en plezier toegewenst.
(op internet is er nog veel meer over te vinden en ook je huisarts zal je meer kunnen vertellen, maar het is eigenlijk allemaal heel eenvoudig dus maak je geen zorgen).
 
Voor gufrie: HOEZO VERGEET BOVENSTAAND VERHAAL????? Als je geen verstand van ki hebt moet je je mond houden. Weet je wel hoe pijnlijk het is dat je dat zegt??? Wij zijn verdorie 4 jaar bezig geweest, met ki, en ivf, en dan ga jij ff lekker zeggen dat ze mijn verhaal moet vergeten???
Je had het ook op een andere manier kunnen brengen, maar denk de volgende keer na voordat je iets zegt!!!!! In je reactie te lezen heb je dus duidelijk geen verstand van ki, dus oordeel daar dan niet over.
 
De vraag betrof heel duidelijk 'zelfinseminatie' en gufrie gaf daar antwoord op. De vraag was niet, vertel over de hel van IVF. De vraagstelstelster wilde het zelf doen en kreeg daarvoor een heel heldere uitleg.

Als er dus gevraagd wordt over zelfinseminatie is het misschien een goed idee dat jij daarop geen antwoord geeft. Jij weet dan weer een heleboel over IVF. Gufrie over zelfinseminatie. Eigenlijk heel simpel....Dat je gekwets word is rot voor je maar je geeft antwoord op een vraag die niet voor jou bedoeld was als ik je verhaal zo lees.

Anoniem die deze vraag stelde, veel plezier met de gufrie methode, zag er gezellig uit!
 
Ik sluit me helemaal bij Lotte aan! Jammer dat veel mensen elke gelegenheid aangrijpen hun eigen verhaal te vertellen al heeft dat niks met de vraag te maken die gesteld wordt.

Anoniem van bovenaan, laat je even weten of het gelukt is?
 
Terug
Bovenaan