Zelfmaak mama's.

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen met het vlees.Ik kook bijna alles zelf voor Tess,en nu wilde ik vlees gaan toevoegen aan haar groentehapjes.Maar ik weet niet goed hoe ik dit moet gaan doen.Graag jullie adviezen en lekkere receptjes.Bij voorbaat hartstikke bedankt.

Groetjes Kitty en een smullende Tess.

Ps: Tess is nu bijna 7 1/5 maand oud.

Uhm tja recepten? Ik doe altijd maar iets haha

De kip; eerst een pannetje water koken en dan de kip er tien minuutjes in.
gehakt; doe ik gewoon in de pan rullen, zonder vet oid.
Het meeste vlees kun je gewoon koken in het water.

Kijk eens op www.keukenkikker.nl

Succes en kookse

Lukas is nuu 9md en ondertussen bak ik het vlees gewoon. Kipfile, gehakt, tartaar. NOg geen rundvlees. Kipfile en tartaar pureer ik nog zo goed en kwaad als het gaat (?).

De groente, aardappelen en/of rijst prak ik gewoon.

idd. www.keukenkikker.nl is een prima site.

Wat ik meestal zelf maak is gewoon aardappelen, groente en vlees. Bijv 200 gram groente 200 gram aardappelen 100 gram vlees. Dit is dan voor twee of drie dagen (wat ik neit gebruik vries ik in.

Voor de variatie krijgt Lukas overigens ook potjes.

mijn dochter is nu 9 mnd en die eet alles gewoon met ons mee vlees bak ik gewoon net als voor ons ook pasta's en rijst eet ze gewoon mee

Gehakt bakken wij ook rul in de pan zonder vet. Dat prakken we ook gewoon door de aardappel en groenten. Rundvlees (draadjesvlees) heeft ze gister ook gehad, (jummie!) ik bak wel  vaak zonder kruiden, omdat ik er zelf ook niet van hou.
Kip en varkensvlees kun je inderdaad gewoon koken. En in plaats van vlees een half eitje gaat er ook wel eens doorheen.

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

hoi hoi

Daniëlle is nu ruim 10 maanden en eet eigenlijk al zoveel mogelijk mee met de pot..
ok als we bv macaroni eten waarbij de saus is gemaakt van een zakje dan eet ze een maaltijd die klaarstaat in de diepvries. Daar staan meerdere soorten in dus afwisseling zat. langzaam aan begin ik ook kruiden te introduceren en het bevalt haaar allemaal heerlijk. Potjes geef ik eigenlijk zelden, mede omdat ik altijd wel een maaltijd in de diepvries klaar heb staan die in 7 minuten ook klaar is. Potjes gebruik ik tegenwoordig eigenlijk enkel nog voor noodgevallen en/of als we ergens op visite zijn. (zondags gaan we altijd bij mn moeder friet eten en daar krijg ze wel steeltjes van en ook wel een stukje frikandel maar de maaltijd is een potje of vers (uit de diepvries). ik moet er wel aan denken om de potjes eens op te maken, deze zijn nog voor 6 maanden en ze kan nu eigenlijk over op 12 maanden mede qua inhoud.
qua gewicht/aantallen hou ik de hoeveelheid aan van de potjes. een tijdje  terug kon je chatten met de voedingsdeskundige van jonge gezinnen en daar heb ik het ook over voeding en de hoeveelheden gehad. zij zei dat je max ong 250 gram moet aanhouden bij kinderen van deze leeftijd (dus rond 1 jaar zeg maar)

Groetjes Veronique

Hoi hoi,

Nou ontzettend bedankt voor jullie adviezen,heb er echt veel aan.
Ik ga gelijk aan de slag.

Groetjes Kitty en Tess.

Terug
Bovenaan