zelfmedelijden

hoi hoi,

moet dit ff kwijt hoor.

hoe verder ik in mn zwangerschap kom des te minder snap ik van mn eigen ouders. en ik begin een nog grotere hekel aan ze te krijgen dan ik al had.

met mn moeder heb ik al jaren geen contact meer. voor haar was ik een middel om niet te hoeven werken en een leuke accesoire net als een handtasje.

mn vader heeft al vanaf het 2e trimester niet meer gevraagd hoe het met me gaat. ik sta weer op nummer 300 of zo van zijn lijstje. hij is veel meer geinteresseerd in zn secretaresse die hij te pas en te onpas lieffie noemt, en in zijn nieuwe superonderdanige vriendinnetje.
wel ben ik nog goed genoeg om zijn gezeur aan te horen.

we hebben besloten kerst en oud en nieuw samen op de bank te gaan vieren zonder familie. vrienden zijn wel welkom.

mn bloeddruk is al te hoog dus ik ga mn energie niet in mensen stoppen die blijkbaar geen flikker om me geven.

zo dat was mn klaagzang. lekker om het er ff uit te gooien.

x jessica

Wat naar voor je dat je familiebanden op deze manier in elkaar steken!!!!!
Wat een goed idee om voor jullie zelf te kiezen met de feestdagen. Lekker samen en evt met vrienden.
Blijf voor jezelf kiezen al zal de realiteit soms ook echt pijnlijk zijn omdat je misschien toch graag zo anders zou willen.
Geniet van je zwangerschap en doe dingen voor zelf.
Enne, klagen mag hier.

Liefs Dymphna

Vervelend voor je zeg! Maak je idd maar niet te druk en kies voor jullie zelf. Goed dat jullie dat ook doen met kerst en oud en nieuw!
Ik kan me evengoed voorstellen dat het niet altijd makkelijk is, want je zwangerschap lijkt me toch wel iets om te delen met je moeder....Ik hoop dat je genoeg andere familie en vrienden hebt die wel goed voor jullie zorgen!

Liefs.

Ik sluit me aan bij de rest van de meiden! Heel veel sterkte want het moet ook wel moeilijk voor je wezen! Heel veel sterkte!! En laat je lekker vertroetelen door je vriend en door vrienden en kenissen! Toytoy!!

Liefs Janne

Hi,
Ach ja... ik heb ook geen contact meer met m'n vader, al ruim 3 jaar niet meer. Het interesseert mij helemaal niets, hij interesseert zich ook niet voor mij!

Hij weet niet eens dat ik nu 17 weken zwanger ben, en hij dus opa wordt!

Míjn moeder is ook redelijk egocentrisch, maar ik denk dat het niet geheel opzettelijk is!

Ik vind familiebanden wel enorm belangrijk en vier de kerst en oudjaar dan ook met mijn zusje (die overigens nu 8 weken zwanger is!)

Sterkte deze maand!

Dat is het fijne van de zwangerschap...
Als het al niet zo goed ging dan schreeuw je nu alles eruit....
Zonder pardon en interesseert het je allemaal weinig...

Mijn schoonmoeder ging ook voor de zoveelste keer te ver en heb haar gewoon uit huis gedrukt...
Heerlijk wat een opluchting...

Echt, had bij de 1e ook een te hoge bloeddruk en nu gaat het prima met me...
Soms met stress voel ik de hoofdpijn wat opkomen.
Maar ga nu niet elke avond jankend van de hoofdpijn naar bed.

Blijf alleen nog maar thuis en doe de 'nodige' dingen die IK belangrijk vind.

Kwets vast mensen doordat ik niet langs kom maar als ze niet weten wat het is dan hebben ze gewoon weg pech.
En leven ze ook niet met me mee...

Zelfs mijn partner ergert zich rot dat ik niet veel doe.
Maar zelf gaat goed en met de baby ook.
Dat is nu voor mij belangrijk..

Laat je niet gek maken en blijf heerlijk met z'n 2 thuis met de Kerst, laatste x 'alleen'....
Niks geen gezeur....

Suc6, Natasja

thanks meiden !

jullie hebben gelijk. ik ga me absoluut niet schuldig voelen. kerst is voor ons en als ze dat niet begrijpen...jammer dan.

wij en onze baby's zijn nu het belangrijkste en de rest moet dat maar begrijpen en anders uit de buurt blijven.

het blijft jammer dat het tegenwoordig maar normaal is om je egocentrisch en hufterig te gedragen. waar zijn de manieren en een beetje beleefdheid gebleven.

Terug
Bovenaan