Zelfstandig leren eten

<p>Hier even een vraag, wij willen onze dreumes zelfstandig leren eten. Nu weet ik dat het een zooitje gaat worden en dat is ook helemaal niet erg. </p><p>Nu hebben we bordjes van de ikea,  maar ik merk dat hij het de hele tijd over de rand heen gooit wanneer hij probeert op te scheppen. </p><p> </p><p>Wat voor kinderservies gebruiken jullie om je dreumes zelfstandig te laten eten ? </p><p> </p><p>Groetjes melanie </p>

https://www.gewoongroener.nl/product/minikoioi-bord/?attribute_pa_kleur-bord=groen&gclid=CjwKCAiAtej9BRAvEiwA0UAWXvCDmr8zwvd9EZEGm2GHeXWLvBpFNRCQ26CRzNEV4ohgd4GNORuzWBoCZfMQAvD_BwE

Deze borden kun je aan de ondergrond vastplakken

Die van ons heeft een lepel en vorkje, maar mag ook gewoon met de handen pakken. Tafelmanieren komen later wel, maar lekker zelf doen, kennismaken met structuren en lekker eten vinden we belangrijker. En daardoor is hij zich ook al ervan bewust of eten te heet is bijv en je nog even moet blazen. We stropen de mouwen op, slab om (zo'n zachte siliconen afwasbare van HEMA) en het knoeien valt eigenlijk best mee. Een hap met een vork of lepel wordt overigens wel altijd gecomplimenteerd en we hebben wel de regel dat yoghurt niet met de handen mag, maar met een lepel en dat als het niet lukt, je even hulp moet 'vragen'. Gaat uiteraard niet altijd goed of vlekkeloos, maar de maaltijd is gezellig, er wordt goed gegeten en wij komen ook toe aan ons eigen eten omdat we hem niet steeds hoeven te voeren ? We deden dit trouwens al vanaf heel jong, de generatie opa's/oma's vond het maar niks hoor die kliederboel haha wij vonden het reuze gezellig.

Hi! Ik vind de ezpz bordjes echt fantastisch. Ze kleven aan de tafel dus verschuiven niet. Hebben ook een hoge rand dus je kindje kan makkelijker dingen vastpakken en het eten valt er ook niet zomaar uit. 
Ook het bestek van dat merk vind ik top.
Succes!

Terug
Bovenaan