zelfstandig ondernemer en zwanger???

Hallo, is er misschien iemand die weet hoe het zit?
Ik ben gastouder en daarin zelfstandige, ik pas drie dagen in de week op verschillende kindjes.
Nu willen wij misschien een derde, maar ik zou eerst graag willen weten hoe het dan precies zit.
Volgens mijn man heb je gewoon recht op verlof, maar ik las ook ergens dat je dan wel verzekerd moet zijn voor arbeidsongeschiktheid voor zelfstandigen.
Heeft er iemand ervaring, of weet iemand hoe of wat?

Groetjes

Hoi Marieke,

Bedankt voor je tip, ik ben er nog eens verder ingedoken en sinds aug. 2004 heb je als zelfstandige geen recht meer op zw. verlof.
Wel kun je je hiervoor verzekeren, maar je moet meestal minimaal 2 jaar verzekerd zijn voor je hiervoor in aanmerking kunt komen
Nu las ik op het platform zelfstandig ondernemers dat het CDA en PvdA gaan eisen van minister de Geus, dat per  2007 het zw.verlof voor ondernemers weer ingaat.
Dus we wachten het maar even af.

Groetjes.

Ik wist niet dat het afgeschaft was. In mijn zwangerschaps-tijd (bevallen in sept. 2004) was het inderdaad nog goeg geregeld via het UWV. Ik hoop voor jullie dat de regeling weer van kracht gaat.

Groetjes Marieke

hallo
ook ik ben zelfstandig ondernemer en heb een kapsalon maar inderdaad ook voor mij gelde dat ik geen recht meer had op vergoeding!!! nu had ik "de mazzel" het is maar hoe je het wilt noemen!! dat mijn ongemak van mijn vorige zwangerschappen op speelde ik heb 2 zoons, van 7 (dave)& 8  (jack)  en nu een zoontje van 9 mnd (kevin)maar door dat ik problemen kreeg met de hele dag staan in de salon heb ik een kleine vergoeding gekregen maar naar verhouding schiet je er natuurlijk niets mee op!!!

ik wens je veel succes

Hai,

Ik ben zelf ook zelfstandig ondernemer en wel in het onderwijs en de culturele sector. Dat ik dat hierbij vermeld heeft te maken met dat ik dus niet in een commerciele branche werk en daarmee een Arbeidsongeschiktheidsverzekering nevernooit kan betalen.