zelfstandig zitten

Hoi moeders,

wanneer gingen jullie kindjes goed zelfstandig zitten??? Sigrid is nu 4 maanden en wil wel graag rechtop zitten, maar zit absoluut nog niet stevig. Ze heeft lekker bolle wangetjes en een flinke onderkin, dus daardoor hangt haar hoofdje vaak naar voren. Haar achter nekspieren zijn wel stevig, maar haar hoofdje lekker rechtop houden lukt haar nog niet.
Misschien hebben jullie ook tips om kleine korte oefeningen met haar te doen zodat ik haar help de boel de verstevigen...

Groetjes,


Petra
 
Mijn zoontje kon goed zelfstandig zitten met 6 maanden. Zolang je dochter haar hoofdje nog niet goed rechtop kan houden, is ze er volgens mij nog niet aan toe, het is dan echt nog te belastend. 4 maanden is ook nog erg jong, hoor. Wat  wel helpt, is om haar veel op haar buik te laten liggen. Als ze dan haar hoofdje optilt, traint ze haar nekspieren ook.
 
Hoi Petra,

Mijn dochter is nu 7 ½ maand maar kan nog niet zelfstandig rechtop zitten. Wel tijgert ze het hele huis door, maar als ik haar rechtop zet kiepert ze opzij. Ik denk maar zo, het komt vanzelf.

Groetjes Nathalie
 
Hoi Petra,


Ik stelde deze vraag ook een tijdje terug aan de arts op het CB en
die
zei dat het voor de ontwikkeling van je kind beter is als ze eerst gaan
tijgeren en kruipen en dan pas zitten. Ik wist dat niet. Gemiddeld gaat
een kind volgens mij bij 7 maanden zitten, 4 maanden is wel heel erg
vroeg. Stijn is 7,5 maand en tijgert ook het hele huis door. Hij
probeert af
en toe te kruipen. Het zitten gaat goed, maar af en toe valt hij nog
wel opzij. Gewoon geduld hebben het komt allemaal vanzelf. Ze worden
toch al zo snel groot vind je niet?



Groet

Lies

 
Hoi!

Mijn dochter, die met alles heel snel is, kon pas met 9 maanden zonder hulp goed rechtop zitten. Daarvoor leerde ze kruipen, rollen en optrekken. Dus eigenlijk stond ze eerder. Het blijkt ook de normale volgorde te zijn.
Laat je dochtertje eerst lekker op een kleed liggen, zodat ze kan gaan rollen, tijgeren enzo! Dan kan haar nek zich ook ontwikkelen. Mij werd geadviseerd Anisa op de buik te leggen om zo haar nekspieren te versterken.

Heel veel plezier met je dochter,
maroesja
 
Hoi,

Mijn eerste gevoel is, laat je baby aub nog een tijdje een baby wezen. Het gaat allemaal al zo snel. Mijn meisje is nu 11 maanden en zit opeens prachtig rechtop en gaat opeens kruipen alsof ze nooit anders heeft gedaan. Een van mijn planten gaat nu dagelijks naar de kapper want ze trekt elke dag minimaal 2 bladeren eraf. Pas als jouw puk er aan toe is om te zitten doet ze het wel. Overstimulatie is niet goed. Als je baby eraan toe is om weer een stapje verder te gaan in haar ontwikkeling is het leuk om daarop in te spelen. Bijvoorbeeld met draaien om eens een kleed op de grond te leggen met een playgym. Schitterend om te zien hoe ze dat beleven. Succes.
 
hallo allemaal,

onze zoon is helemaal een apart geval denk ik, hij is afgelopen donderdag 1 jaar geworden. Hij is met 10 maanden gaan kruipen, achteruit welliswaar en met 11,5 maanden kroop hij vooruit!!! daarna ging hij vrijwel gelijk lopen (wel met hulp van onze vingers of langs de tafel, maar toch) en 1 dag voor zijn verjaardag ging hij pas zitten, op het cb geloofde ze het eerst niet omdat hij wel al goed kon kruipen (op handen en knieën) maar als wij hem lieten zitten dan viel hij gewoon weer om, dus toen ze dat zagen vonden ze het wel apart, maarja ieder kind is verschillend denk ik dan maar. Nu een week later trekt hij zich ook op tot staan, alles lijkt ineens tegelijk te komen, iedere dag gebeurt er weer iets nieuws dat is wel leuk om te zien.

groetjes, Erika
 
Terug
Bovenaan