Zelfstandig zitten

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Klopt het dat je baby eerst zelfstandig moet kunnen zitten voordat ze gaan kruipen?
En hoe kun je zien dat je baby begint met het zelfstandig zitten.
Mijn dochter wordt volgende week zaterdag 21 maart 10 maand.
En ze kan wel goed in haar kinderstoel zitten als we haar eten geven, maar zo los op de grond dat valt ze na 1 min weer om.
En als ze het kruipen overslaan waar beginnen ze dan mee?

Een aantal vragen tegelijk, maar ik weet dat een aantal verder in leeftijd zijn dan mijn dochter

bedankt voor jullie reacties
Groetjes Willy

Hoi,

Ik zal proberen beetje te schetsen hoe het bij Myrthe ging. Let niet op de leeftijd, want zij is gewoon heel snel, het is meer voor de volgorde dat ik die maanden beschrijf....

Met 3,5 a 4 maanden tijgerde ze de woonkamer door (op de buik, voortrekkend aan armen en duwend met benen)
Met 6 maanden zat ze al zelfstandig in de stoel en kinderwagen.
Met 6,5 maand kon ze staan aan de tafel
Met 7 maanden kon ze zelfstandig gaan zitten op de grond, vanuit tijgeren
Met 7,5 maand kon ze kruipen, lopen langs de tafel en van staan gaan zitten
Ze kon dus eerder staan dan zitten, maar ik had niet anders verwacht bij ons zeer beweeglijk meisje.

Het ligt een beetje aan je kindje waar haar interesse ligt want dat leren ze het eerst.
Ik hoop dat je hier iets aan heb.
Nogmaals het gaat niet om haar leeftijd, maar om de volgorde waarin ze dingen kon.

Liefs Reneke

Zarah is nu 10 en een halve maand, en vorige week woensdag kon ze ineens gaan zitten, en een dag later ging ze staan. En daarvoor tijgerde ze al een paar maanden de kamer rond. Dat tijgeren doet ze nog steeds, en zolang ze vooruit komt, denk ik niet dat ze ooit gaat besluiten dat ze ook kan gaan kruipen, haha!

De 'standaard' volgorde weet ik niet, maar dit is zoals Zarah het deed. Nu geloof ik dat ieder kind zijn eigen volgorde aanhoudt, en ook de leeftijd waarop alles gebeurt is weer verschillend.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
groetjes, Susan.

nou of het moet weet ik niet hoor.
t ene kind doet t anders dan het andere kind.
mijn stiefdochtertje heeft nog nooit gekropen, die ging in 1 keer lopen.
nathalia was 10 maanden toen ze zelfstandig kon zitten (van liggen naar zitten, zonder hulp)
2 dagen later ging ze kruipen.
en nog 2 dagen later ging ze zelfstandig staan in de box enzo.

ja, nathalia heeft in 1 week veel geleerd hihi.
maar iedereen doet alles op zijn/haar eigen tempo.
komt allemaal vanzelf wel.

liefs, do

Terug
Bovenaan