zelgemaakte voeding

hoi hoi,
even een vraagje, ik heb zelf een fruithapje en groentehapje gemaakt voor mijn dochter. Maar ze wilde niet alles opeten, is het "normaal" dat ze dan minder op kunnen dan wat erin een potje zit?
Ging uit van 200ml omdat dat ook in een potje zit maar ze haalde de helft maar.
heb dus de rest maar in de diepvries gedaan.
Mijn dochter is net 7maand oud.
groetjes annelies

hallo,
fruithapje gaat hier er alleen in als er banaan in zit, de rest vind hij echt niet lekker. Groentehapjes die doe ik mixen met een klein beetje zonnebloemolie en een beetje boter (becel voor kinderen) als ik dat er doorheen gooi, lust hij het ineens wel. en ik moet zeggen dat het dan ook lekkerder is.. Miscchien helpt het.
Succes
Daphne, mama van dean 9,5 mnd

o ja... soms eet hij heel zn bordje leeg (ong 200 ml) en soms een paar happen, ik laat hem dan maar gaan, pushen heeft geen zin, dan gooit hij het er weer uit en gaat hij heel erg huilen

Mijn dochter is ook net 7 maanden, als ze meer dan tien lepeltjes warm eten eet is het al veel. Fruit eet ze wel goed, komt vanzelf denk ik dan maar. Zelf was ik ook nooit een grote eter.

Hoi,

Eigenlijk hoor ik niet thuis op dit forum (mijn zoon is inmiddels 16 maanden) maar ik wilde toch even reageren.

Van verse prakjes hebben ze gewoon minder nodig dan van potjes. In de potjes zit veel meer vocht dan in vers. Het is ook compacter.

Je kunt dus gerust kleinere porties aanbieden.

Groetjes, Karin
mama van Eva en Bas

bedankt voor jullie reacties,
De potjes lust ze wel, die gaan helemaal leeg.
Begon al een beetje te twijfelen aan mijn kookkunsten
Maar dan kan ik gelukkig verder met kokkerellen
groetjes

Terug
Bovenaan