Zelluf doen??

Nee hoor, dat roept ze nog niet, maar ze doet het wel met eten.
Brood eten? Mama mag de (baby)vork niet meer in haar mond stoppen. Ik hoef alleen maar het broodje aan de vork te prikken, en dan moet ik de vork aan haar geven, want dat kan mevrouw zelf.
Tijdens het avond eten? Alleen iets wat ze echt heel erg lekker vind (zoals het toetje) mag ik haar voeren, want anders doet ze haar mond niet open en duwt ze de lepel weg. Als ik haar een volle lepel geef gaat het echter (in 70% van de gevallen) in haar mondje...

ze weet dus heel goed wat ze wil en wat ze kan (jammer dat het met avond eten echter een pestbende word, omdat de andere 30% op verkeerde plekken beland...)

Jeetje, wat een vlotte dame!
Ik kan me voorstellen dat de kliederbende wat minder is, maar wel gaaf dat ze al zo goed zelf kan eten.

Ik mag Warren nog 'gewoon' voeren, alhoewel hij dingen als brood, crackertjes etc. al best goed zelf -wel met zijb handjes, niet met een vorkje ofzo- kan eten.

X
Evje

Volgens mij is dat echt ook een meidending!met onze dochter die inmiddels bijna 4 is is dat ook al heel vroeg begonnen,en alleen maar versterkt,wel leuk maar soms ook lastig.
met Kyandro nog niet veel last van,kan hem nog makkelijk eten geven en drinken.
alleen als je wat afpakt gilt ie als een meid haha!
liefs jootje

Karlijn kan al heel goed zelf brood eten maar mevrouw vind het ook wel erg makkelijk als ik het in haar mond stop. Maar ook bijv met een tuitbeker, dat kan ze best zelf maar als ik er mee aan kom lopen doet ze haar mond open en wil ze dat ik haar help en pakt ze de beker niet aan. Als ik hem dan voor haar neer zet pakt ze hem zelf en gaat drinken. Dus hier eigenlijk het omgekeerde en moeten we opletten dat we haar dingen zelf laten doen want als het aan haar ligt hoeft dat niet.

Terug
Bovenaan