ZEMELEN OLIE?? BIJ ECZEEM

Hallo!

Mijn dochtertje van 4,5 maand heeft last van eczeem en dan wel dauwworm. Onze huisarts heeft ons geadviseerd om haar huidje vooral vet te houden en haar regelmatig in een badje met zemelen olie te doen. Maar.... alle winkels, apotheken, en reform huizen in de buurt geprobeerd maar nergens te krijgen. Weet iemand waar ik dit kan halen?

Gr Jessica
 
Hoi,
Vervelend zeg voor je dochtertje. Mijn dochtertje heeft ook zo een last gehad van eczeem door allerlei allergieen waar ze last van had.

Ik hield haar huid zacht en soepel met vsm cardiflor emulsie wat ook jeukstillend werkt.

Je kan idd een zemelen badje doen maar voor zover ik weet kan je gewoon zemelen kopen en dat in een washandje doen en even laten trekken en dan je kind in bad doen.

Het schijnt goed te werken alleen wist ik dat zelf toen niet.

groetjes en succes
 
Hallo,

Mijn dochter had ook eczeem/droge huid. Via het cb adviseerden ze me vaseline lanette zalf bij de apotheek te halen.

Na 2 weken smeren werd het alleen maar erger. Zemelen bad op gehaald. Toen kreeg ze nog meer plekken en jeuk.

Toen naar de huisarts en die zei dat ik baneul olie op moest halen en haar in moest smeren met babyolie (vet houden).   Dus ik baneul badolie jeukstillend opgehaald. En ik mocht haar nog maar 1 keer per week in bad doen.   En wat denk je Na 2 weken werd het al een stuk minder. en nu na 1,5 maand is ze eczeemvrij.  

Maar doe haar nog wel 1 x per week in bad met baneul olie.

 
quote: Natasja8 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-01-2006 19:36:47'));

Hallo,

Mijn dochter had ook eczeem/droge huid. Via het cb adviseerden ze me vaseline lanette zalf bij de apotheek te halen.

Na 2 weken smeren werd het alleen maar erger. Zemelen bad op gehaald. Toen kreeg ze nog meer plekken en jeuk.

Toen naar de huisarts en die zei dat ik baneul olie op moest halen en haar in moest smeren met babyolie (vet houden).   Dus ik baneul badolie jeukstillend opgehaald. En ik mocht haar nog maar 1 keer per week in bad doen.   En wat denk je Na 2 weken werd het al een stuk minder. en nu na 1,5 maand is ze eczeemvrij.  

Maar doe haar nog wel 1 x per week in bad met baneul olie.

Hoi,
Ik kreeg ook het advies om vaseline te smeren. Hier werd het ook alleen maar erger. Want het sluit de huid af. Ook al zijn de meningen hier verdeeld over. Zelfs op het cb deden ze of ik iets uit mijn duim zoog. Dus onzeker op dat moment toch maar proberen die vaseline binnen een uur was ze weer vuurrood en zat helemaal onder het eczeem.

Een zemelen badje heb ik nooit gebruikt. (Dat heeft niemand me toen verteld.) de balneheum kon ik niet gebruiken want dat is op basis van noten, pinda's en soja en voor alle drie was ze vreselijk allergisch.

Ik heb toen alleen met water gebadderd daarna insmeren met calandulan van vsm de emulsie en met het dieet dat ik volgde zag je haar huid opknappen.

Het is vaak toch uitproberen waar je kindje wel of juist niet goed op reageerd succes

 
Hoi,

Ook mijn zoon en dochtertje hebben beiden last gehad(mijn dochtertje nog een plek op haar voorhoofd iets)van exeem.
Ook ik gebruik zemelen bad,gewoon bij de Kruidvat  van  hun eigen merk,en dat hielp toch wel aardig.
Ook ik gebruikte balneum hermal,Bij mijn zoontje hadden ze toen nog niet de serie voor baby,s dus dat was de tube  die nu alleen vanaf 4 jr.wordt gebruikt.
Hij was er toen binnen korte tijd vanaf nadat ik verschillende dingen geprobeerd had,ook ik moest het vet houden anders breide het zich helemaal uit.
Maar dat hielp geweldig!
Nu hebben ze de baby serie,ook dat helpt aardig maar niet zo snel als die andere die ik toen nog wel mocht gebruiken,waarschijnlijk is de samenstelling verandert.
Smeer het altijd voor het slapen gaan wat dikker in dan overdag.
Succes
 
Hallo!

Ik heb inmiddels een zachte hormoon creme gekregen van de huisarts, hydrocortison en na 1 dag werd het al minder ik moest 2 dagen smeren, 1 dag niet, weer 1 dag smeren, 1 dag niet enz. na 4 dagen was er niks meer van te zien. nu 1 á 2 weken later komt haar 1e tandje door en is het weer terug, probeer t nu vet te houden maar echt minder wordt het niet, ik weet niet zo goed of ik   nu weer die hormoon zalf moet gaan smeren.(iemand ervaring mee??)
Ik doe haar nu idd minder in bad om de dag of om de 2 dagen en dan wel met zoara een speciale badolie voor kinderen met eczeem, dat werkt heel goed. Er zit nl helemaal geen zeep of parfum in en het houd haar huidje goed vet.

zal ik de hormoon zalf weer gaan smeren? of eventjes wachten tot haar tandjes doorgekomen zijn ?? iemand goede raad?
 
Hallo,

Mijn zoontje heeft ook dauwworm en heeft  7 maanden geleden ook dezelfde hormoonzalf gekregen. Ik ben nu pas met een tweede tubetje begonnen, dus ik smeer maar heel weinig. Ik ga als volgt te werk:

Nageltjes kort houden, dus elke week knippen.
Eén keer per week in bad met daarin alleen badolie, dus niks anders. Ook de haartjes was ik niet met shampoo. Niet te warm water en niet langer dan 5 minuten.
Elke ochtend smeer ik mijn zoontje helemaal in met vette creme, speciale zalf (het heet oogzalfbasis) die onze huisarts zelf maakt. Deze is gemakkelijk uit te smeren en stinkt niet.

Ondanks alles krijgt hij nog regelmatig plekken, eerst zaten deze vooral op zijn borst en nu vooral op zijn schouders en bovenarmen. Wanneer de plekken gaan jeuken en hij er zichtbaar last van krijgt smeer ik deze 2x per dag dun in met hormoonzalf en doe dit 3 tot 4 dagen. Ook als de plekken na 2 dagen weg zijn blijf ik nog een dag smeren.

Op deze manier heb ik het goed onder controle.

Oh ja, in het begin moest ik erg uitkijken met aardbeien en rood fruit, hiervan werd het eczeem veel erger.

Groetjes Evelien
 
wat je ook zou kunnen gebruiken is uierzalf(oranje pot)  werkt ook desinfecterend en smeerd lekkerder dan lanette en vasaline en is echt super vet!

groetejs monique
 
Terug
Bovenaan