Zennuwachtig voor nekplooimeting

Hey meiden,

Maandag is het zo ver: de nekplooimeting. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik er niet eens over nagedacht, en deed ik het natuurlijk niet. Maar na alles wat er nu gebeurt is, twijfelde ik ontzettend. Want naast mijn zogenaamde miskraam is recent mijn vriendin bevallen van een kindje met een chromosoomafwijking. Zij hadden een negatieve uitslag van de nekplooimeting en besloten de zwangerschap af te breken.
Uiteindelijk besloot ik tijdens de termijnecho dat ik het toch wilde weten, omdat ik bang was anders de rest vand e zwangerschap in onzekerheid te zitten. Maandag is h et nu zo ver, en ik ben echt bloednerveus. Ik heb al bloed laten prikken, dus ik krijg ook meteen de uitslag.

Zijn er meer van jullie dit dit hebben laten doen/gaan laten doen? En zo ja, waarom?

Liefs,

T

hey truckerbabe
ik heb nu voor een anderhalve week een nekplooimeting gehad,omdat ik diabetes heb en dan toch al bij het ziekenhuis mijn controle enz heb.
mijn man zag er ook tegenop en ik totaal niet!het is een test voor het syndroom van down en 2 andere dingen(die jij al noemde)(het heeft allemaal z'n moeilijke naam!)
die andere 2 doen ze naar mijn idee via je bloedtesten,en die nekplooimeting doen ze via een echo,en dan meten ze echt de ruimte tussen het vel en het bot(tot zover het nu al bot is)
en al die getallen worden dan bij elkaar opgeteld enz (bv je leefdtijd,hoeveelheid miskramen,enz een heel riedeltje)daar word dan een zoveel procent iets van gemaakt en dan krijg je bv bij down:1 op de 9000,met z'n stand is het zeg maar goed,onder de 200 gaan ze later nog een vruchtwaterpunctie doen(precieze standen zijn wel te vinden,dus hang me niet op aan die 200!hahahaha)
heel veel succes,niet bij voorbaat te veel zorgen maken want het is stiekem ook wel heel leuk want je kunt je kleintje weer zien spartelen!

groetjes karin

Hey Karin,

Bedankt voor je reactie. Ik ben nog steeds bloednerveus, maar kijk er inderdaad wel naar uit om onze mini weer te zien...

Nog 3,5 uur wachten...

Liefs,

T

Truckerbabe: ik heb al begrepen dat de combinatietest een positieve uitkomst had bij jullie. Zou ik je mogen vragen hoe het in zijn werking gaat. Ik heb mijn combinatietest staan op 13 februari

Terug
Bovenaan