Zenuwachtig eerste echo

Hoi.. mijn beste vriendin heeft 2 maand geleden een missed abortion gehad en ik mag aanstaande vrijdag voor echo. Dan ben ik 7 weken en 6 dagen zwanger. Ik maakte me er eerder niet zo druk over maar ik merk hoe dichterbij het komt hoe zenuwachtiger ik word.. heb het idee dat ik vandaag wat minder misselijk ben dan afgelopen dagen en mijn borsten zijn sowieso niet heel gevoelig geweest. Ik weet nog goed hoe teleurstellend de echo voor mijn vriendin was en maak me enorm zorgen dat dit ons ook te wachten staat. Brr!!! Nog een paar nachtjes slapen. Hopelijk gaat alles goed in mijn buik en is er een baby'tje aan het groeien.

Hoii samanthaV,

ik snap precies wat je bedoelt ik heb ook
hetzelfde gevoeld voor mijn eerste echo en
dat gevoel blijft ik heb binnenkort mijn 2 de echo 
en ben alweer zo zenuwachtig maar het komt allemaal 
goed heel veel succes :) 

Ik herken het helemaal! Heb volgende week woensdag mijn eerste echo.
heb met 5 weken een kleine bloeding gehad en had toen minder kwaaltjes. Gelukkig kwam daags daarna iemand van MvM en daarbij was de test knalpositief, door haar geruststellende woorden en die van de verloskundige werd ik weer wat positiever. Zij zei ook dat de verminderde klachten tussen je oren zit doordat je angst hebt dat het fout gaat en dat klopt. Want vorige week kwam alles in al zijn hevigheid weer terug. Nu ik ook aftel naar mijn eerste echo en de spanning weer stijgt merk ik opnieuw dat de intensiteit veel schommelt. Toch probeer ik positief te blijven en ga ik ervan uit dat het allemaal goed zit.
ik hoop sat dit je een beetje helpt. Veel succes en plezier toegewenst voor je eerste echo!

Hier ook. Ik heb donderdag de eerste echo. Al die tijd niet zenuwachtig geweest maar dat neemt nu toch flink toe. 
Ik probeer tegen mezelf te blijven zeggen dat het veel vaker goed gaat dan niet. 
We kunnen helaas niet meer doen afwachten en heel hard hopen dat alles goed is en we een mooi kloppend hartje gaan zien/horen

Wij hebben maandag de eerste echo. Omdat ik een miskraam heb gehad heb ik de eerste echo al met 7 weken bij de gynaecoloog. Ik vind het heel spannend en hoop dat we een hartje zullen horen.
Afwachten en vertrouwen hebben!

Ik begrijp je ook heel erg goed. Ook ik heb maandag de eerste echo en ik kijk er vreselijk naar uit maar ik vind het nu ook heel eng worden. Wat als ze zeggen dat er wat mis is. Bij de gedachte alleen al word ik zo verdrietig en moet ik tegen mezelf zegge. Kom op ervan uit gaan dat alles goed is! Ik denk dat bang voor een teleurstelling er ook bij hoort en zeker wanneer iemand in je omgeving iets dergelijks heeft meegemaakt. Dan komt het ook dichtbij. Als ik zo de reacties van andere lees besef ik ook weer dat die onzekerheid en angst dus normaal is en moeten we gewoon van het beste uitgaan. Soms tegen jezelf zeggen. Geniet ervan!! Ik wens je een hele mooie echo. Hopenlijk kun je het daarna lekker loslaten 

Terug
Bovenaan