zenuwachtig en klein beetje bang

Hoi meiden,

gisterenmiddag kreeg ik ineens erge pijn aan de linkerkant van mijn buik en later vooral links in mijn rug. Werd erger en ik was misselijk. Toen toch maar vk gebeld, die dacht niet dat het een miskraam zou zijn, maar ze kwam wel even.
Inwendig voelde ze dat mijn baardmoedermond potdicht zat, dus dat er in ieder geval geen sprake was van ophande zijn miskraam. Waarschijnlijk een blaasprobleem. Ze wilde wel even hartje luisteren. Dat lukte niet. Donderdag bij vk wel en nu 11,3 wk dus niet. Ze bleef het proberen maar niets. Nou is ze er redelijk van overtuigd dat het kindje gewoon ver weg verstopt zit. Maar ja, vanmorgen komt ze nog een keer. Ik vind ht toch wel heel eng, stel dat je nu bij toeval ontdekt dat het toch niet goed zit.
Bij huisartsenpost werd trouwens vastgesteld dat ik waarschijnlijk last heb van een niersteentje. Kan heel pijnlijk zijn en komt in vlagen en helaas niets aan te doen als je zwanger bent. Dus donderdag naar mijn eigen huisarts.
Zit nu dus met een knoop zenuwen in mijn maag te wachten op de vk.

Heej Keesje,
Hou vol en probeer er niet te negatief over te denken meid.. Het is niet makkelijk omdat je nu van alles voelt wat lijkt op iets anders, maar als de vk zegt dat ze niet verwacht dat er iets geks gaat gebeuren dan zou ik het proberen ook zo te zien..
Er is nu nog geen reden voor paniek toch? Ik kan het me wel heel goed voorstellen hoor.. Heb zelf een miskraam gehad in juli en eigenlijk wist ik al gelijk dat het niet goed was.. En nu ben ik weer zwanger en ben ik telkens bang dat het fout gaat.. Dus misscien ben ik niet de juiste persoon om tegen je te zeggen dat je positief moet blijven, maar het helpt wel..
Morgen zul je gewoon  een gezond  hartje horen .. Let mar op!

Heel veel sterkte.

Groetjes
Debby

Hè Keesje, wat naar! Hebben jullie inmiddels wel het hartje alweer gehoord? Ik hoop zo dat alles goed was toen de vk vanmorgen kwam!
Zo'n niersteentje lijkt me niet echt fijn. Gaan ze daar met een echo nog naar kijken?

Laat het even weten als je nieuws hebt!

Liefs, Kaskes

Helaas: de baby is overleden.
We hadden er al rekening mee gehouden, na 3 keer geen hartje is geen goed teken. Dus bij de echo vanmorgen waren we niet echt verrast. Maar is is wel zwaar k.. Je houdt er met ruim 11 weken niet echt rekening meer mee. Vooral omdat de gyn. ook zo ontzettend positief was geweest.
Mijn oudste dacht (helaas erg wijs geworden door het overlijden van zijn broertje) dat ik kanker had toen hij zag dat ik pijn had van de niersteen. Dus we hebben besloten niet te wachten tot het spontaan komt, want dat gaat waarschijnlijk toch ook gepaard met pijn en ik wil niet dat hij denkt dat ik ook dood ga aan kanker. Met een beetje geluk kan ik morgen al opgenomen worden.

Dank jullie wel voor alle gezelligheid op het forum en ik wens iedereen een voorspoedige zwangerschap toe

Heej meiske,

Heel veel sterkte met dit verlies! Wat moet dat een verschrikkelijk gevoel geweest zijn zeg.. Hopelijk kom je met niet al te veel nagedoe uit de curretage en herstel je in elk geval lichamelijk snel weer van dit alles.
Helaas gebeurd het toch nog heel vaak en verwacht je het niet meer na zoveel weken.. Het kan natuurlijk altijd, maar je verwacht toch dat het eerder in de zwangerschap gebeurd. Hou je taai en we denken aan je!

Veel sterkte voor jou en je man!

Groetjes
Debby

Lieve Keesje,

Heel veel sterkte bij deze bittere pijn, het is inderdaad zwaar k. Ik hoop dat jij en je man hier weer goed (en sterker, hoe clichee ook) uitkomen.  Ik wens  je veel veerkracht toe.

Marie  

Terug
Bovenaan