<p>Hi allemaal!</p><p>Er is niet echt iets aan de hand, maar ik merk dat ik dit even kwijt moet en ik vermoed/hoop een beetje dat hier wel meiden zijn die dit gevoel herkennen.</p><p>Ik ben nu 18+4 weken zwanger en we hebben over precies een week de 20 weken echo. Ik ben er eigenlijk de afgelopen weken helemaal niet zo mee bezig geweest, ook voor de NIPT was ik niet echt zenuwachtig, maar ik merk dat ik nu ineens behoorlijk zenuwachtig word voor de 20 weken echo en dat stoort me een beetje haha. In principe loop ik bij een heel fijne verloskundigenpraktijk, maar we hebben onze 20 weken echo in het ziekenhuis, omdat ik een hartafwijking heb (niets ernstigs, maar ze willen hierom het hartje van onze baby even goed kunnen bekijken).</p><p>Ik heb helemaal geen last gehad van zwangerschapskwaaltjes, ben wat dat betreft geloof ik echt een geluksvogel, en ook mijn buik is nog echt minimaal (hoewel ik het zelf wel echt zie en mijn vriend ook wel, is het voor anderen nog niet duidelijk). Ik heb hiervoor al 3 echo's gehad, waarop alles telkens goed was - we weten inmiddels dat we een zoontje verwachten en hij bewoog telkens erg goed en alles zag er goed uit.</p><p>Ondanks dit allemaal merk ik dus toch een soort angst bij mezelf, misschien ook omdat het in het ziekenhuis is en dit het medische karakter van de echo versterkt. Men vraagt ook al een paar weken of ik al iets voel, en eerlijk gezegd voel ik (volgens mij) dus nog helemaal niks. Ik weet ook echt wel dat dit kan en vanzelf wel komt, alleen het feit dat iedereen het al een paar weken vraagt en zeggen dat ze hun baby al wel voelden rond die periode maakt me wat onzeker. En misschien ook daardoor is er dus, ondanks dat alles zo goed gaat tot nu toe, tóch soms een stemmetje in mijn hoofd dat zegt "shit die 20 weken echo".</p><p>Zijn er mensen hier die dit herkennen? Het is echt een ontzettend onsamenhangend zeur verhaal geworden, waarvoor sorry, maar zoals ik al zei, ik moest het even kwijt.</p><p>Liefs!</p>