Nou het ging wel een beetje als verwacht. Hij gaf aan dat ik goed moest weten wanneer ik ovuleer en dat is bij mij niet altijd duidelijk. Hij zegt dat je vanaf je eerste menstuatiedag, 14 dagen moet terug rekenen. Ongeacht hoelang je cyclus is. Op die dag heb je je eisprong. Maar dat is dan weer achteraf bekeken. Als ik uitga van mijn cyclus hiervoor dat moet ik er 21 dagen bij optellen om het verschil te overbruggen. Dus als ik van de 11de uitga van deze week dat ovuleer ik dus rond 1 juli. Dacht ik... zucht... word er wel moe van. Ook adviseerde hij om dan ovulatietesten erbij te gebruiken. Afvallen mag als je zwanger wilt raken, dus dat ga ik waarschijnlijk ook doen en we mogen onderzoeken of bij mijn man de zwemmertjes allemaal aanwezig zijn. We hebben pas in september vakantie maar waarschijnlijk gaan we het dan onderzoeken want de onderzoeken vinden alleen plaats op donderdag en dat is weer lastig als je een chauffeur hebt... zucht. Ook dat mijn hubbie een week wat meer thuis zou zijn vond hij een goed idee. Alleen vind ik het dan zo moeilijk van wanneer is het nou goed, welke week. als ik nu dus bv uitga van 1 juli als ovulatiedag dan hebben we dat weekend al mee gepakt en zouden we die week daarna mee kunnen pakken. Volgen jullie het nog???
Voor de rest moeten we gewoon rustig wachten. Hij vond het wel goed dat ik gekomen was. Nou dan wachten we nog maar weer een half jaartje hé...